י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חשד: אולמרט הציב פסי האטה עבור טלנסקי

פרשת אולמרט מסתעפת: במשטרה טוענים כי הוצבו פסי האטה בנוהל לא תקין בהוראת אולמרט ברחוב בו מתגוררים נכדיו של משה טלנסקי ולבקשתו. טלנסקי, איש המפתח בפרשה, נחקר אתמול שוב ביאח"ה

נחקר באזהרה. משה טלנסקי
נחקר באזהרה. משה טלנסקי

פרשת אולמרט-טלנסקי. המשטרה מדווחת היום (ג) כי ראש ההמשלה חשוד בהצבת פסי האטה בשכונת הר נוף ממניעים אישיים. לטענת המשטרה, זו אמנם נקודה קטנה במערכת השוחד והתמורה אך היא מעידה על טיב היחסים.

חוקרי המשטרה טוענים כי משה טלנסקי, שהזרים על פי החשד מאות אלפי דולרים לאולמרט, ביקש ממנו להציב פסי האטה ברחוב בו מתגורר בנו, רחוב הקבלן בהר נוף, כיוון שמכוניות נוסעות בו במהירות גבוהה. אולמרט נענה לבקשה ודאג לסידור העניין באופן מיידי וללא מיצוי הנהלים.

טלנסקי נחקר אתמול (ב) שוב באזהרה משך שעות ארוכות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה). הוא נשאל על עדויות ומסמכים חדשים שנאספו בידי המשטרה ונוגעים לפרשה החדשה בה חשוד ראש הממשלה אולמרט כי קיבל כספים שלא כדין, בתקופות כהונתו כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת.

חוקרי יאח"ה ערכו אתמול חיפוש בעיריית ירושלים והחרימו מסמכים שונים. לפני כחמישה חודשים פשטו חוקרי היחידה על כמה משרדי ממשלה, ובהם משרדי עיריית ירושלים, אז החיפושים נערכו בקשר לחקירות אחרות המתנהלות נגד אולמרט.

המשטרה בודקת חשדות ולפיהם קידם אולמרט הפשרת קרקעות ומכרזים באופן לא חוקי עבור גורמים הקשורים לטלנסקי. על פי החשד העבירות נעשו גם בתקופת כהונתו של אולמרט כראש עיריית ירושלים וגם בתקופה בה שימש כשר התמ"ת בממשלת שרון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאז נפתחה החקירה פשטו החוקרים על משרדיהם של כמה ישיבות חרדיות בבירה, החשודות כי כספים הקשורים בפרשה הועברו דרך חשבונות הבנק שלהם. על פי החשד, סכומים מסויימים מהכספים נותרו בחשבון והשאר הועברו הלאה כשהחשבונות משמשים בעצם כ'מכבסת' כספים.

קישורים:
אולמרט בהיסטריה: מנסה למנוע עדות טלנסקי
הותר לפרסום: אולמרט חשוד בקבלת שוחד של מאות אלפי דולרים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}