י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הרבנים לבוש: אין זה לכבודך לפגוש את אולמרט

במכתב שכתבו רבנים המזוהים עם הימין לנשיא ארה"ב לקראת ביקורו בישראל, נאמר: "אין זה לכבודו של הנשיא, לנהל שיחות עם אדם החשוד בפשיעה". על מזכירת המדינה האמריקנית כתבו: "חצופה"

אדם החשוד בפשיעה. אולמרט ובוש
אדם החשוד בפשיעה. אולמרט ובוש

לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב בארץ, כתבו לו שורת רבנים מהימין מכתב בו הם קוראים לו שלא להיפגש עם ראש הממשלה אולמרט. ג'ורג' בוש, שיגיע לארץ מחר (ג), נקרא במכתב: " כבוד הנשיא, אל תיצרב בהיסטוריה, כנבוכדנצר וטיטוס שהחריבו את ירושלים".

על המכתב חתומים הרבנים הבאים: דב ליאור, יעקב יוסף, מאיר מאזוז, שמואל אליהו, ישראל אריאל, דוד מאיר דרוקמן, שלום דב וולפא וגדליה אקסלרוד. הם כותבים לבוש בשפה פשוטה: "אין זה גם לכבודו של הנשיא, לנהל שיחות עם אדם החשוד בפשיעה, ומוכן לסחור בחלקי מולדת בכדי להינצל מרשויות החוק".

במכתב מועברת ביקורת רבה על מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס: "זוהי חוצפה שאין כדוגמתה, שבעוד ארה"ב נלחמת נגד הטרור, הרי באותה שעה היא לוחצת על ישראל לוותר לטרוריסטים. אנו נדהמים מהעזות של מזכירת המדינה מרת קונדוליסה רייס, המנהלת שיחות עם ראש ממשלה הנתון בחקירות פליליות מכף רגל ועד ראש, ואשר מצבו האישי דוחף אותו להיכנע ללחצים".

הרבנים מפרטים במכתבם מדוע אין זה מן ההיגיון להמשיך וללחוץ על ישראל: "לפני כשלש שנים כבר נעשה מהלך כזה בגוש קטיף. הניסיון הוכיח, שבכך רק המיטו חורבן על 2000 משפחות, המליכו את החמאס בעזה, עזרו לאויבינו להתעצם ולאיים על קיומנו, הביאו מטר יומי של קסאמים על העיר שדרות וכל ישובי הנגב המערבי, ואת מטרת "השלום" כמובן שלא השיגו.

"אם ח"ו ימשיכו בדרך זו, וינסו לעקור עוד ישובים על מנת למסרם לערבים, יגרמו בכך למלחמת אחים, ויעמידו מיליוני יהודים בסכנת נפשות נוראה. בשם עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל ואלוקי ישראל, אנו תובעים מכבוד הנשיא, לחדול מהלחצים על המדינה למסור שטחים לערבים. אנו מבקשים מהנשיא שלא להיפגש עם מר אולמרט בעניינים אלו, ובפרט לא בתקופה זו.

"כבוד הנשיא, אל תיצרב בהיסטוריה, כנבוכדנצר וטיטוס שהחריבו את ירושלים. אתה זוכר בודאי כי לאמריקה לא צומחת טובה מגרימת נזק ח"ו לעם היהודי וארצו. לאידך, אם תסייע לשלמות ארצנו הקדושה, אנו מבטיחים לך ולארצך ברכות אין קץ, בגשם וברוח".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}