י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

רחבת הכותל: גשר המוגרבים ייבנה מחדש

במקום גשר העץ הזמני, יוקם גשר קבוע במעלה המוגרבים שבקצה רחבת הכותל המערבי, כך החליטה ועדת התכנון והבניה בראשות יהושע פולק. הגשר לא יפגע בממצאים הארכיאולוגיים הנמצאים תחתיו

ייבנה מחדש. ארכיאולוגים בשער המוגרבים (צילום: דב האזרחי)
ייבנה מחדש. ארכיאולוגים בשער המוגרבים (צילום: דב האזרחי) צילום: דב האזרחי

גשר קבוע ייבנה במעלה המוגרבים שברחבת הכותל, כך החליטה אתמול (א) הועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים. על אף התנגדויות רבות שנשמעו לתוכנית, הן מצד המוסלמים והן מצד עמותות יהודיות הפועלות בנושא, החליטה הועדה לאשר את בניית הגשר.

התוכנית החדשה שגובשה מציעה גשר 'מרחף' בתוואי הממצאים הארכיאולוגיים הקיימים כיום. המעלה יסתמך על מספר עמודים מינימלי אשר יונחו ברפסודות שישולבו בין הממצאים הארכיאולוגיים, באופן שלא תהיה כל פגיעה בהם.

יו"ר הועדה לתכנון ובניה, יהושע פולק, בירך על ההחלטה ואמר כי "הגשר המוצע חיוני כמקום כניסה מרכזי להר הבית. אופייה של התוכנית המוצעת שומר על המצב הקיים תוך פגיעה מינימלית בממצא ובמרקם הייחודי בשטח". מהנדס העיר ירושלים, שלמה אשכול, סיפר כי בימים אלו פועלת העירייה להקמת צוות מקצועי לתכנון כולל של רחבת הכותל והשטחים הסמוכים אליה.

גשר המוגרבים הישן, שעבר מעל גבי סוללת עפר, התמוטט לפני כ-4 שנים, ובמקום נערכו חפירות ארכיאולוגיות. כיום מוצב במקום גשר זמני העשוי מקורות עץ. שער המוגרבים משמש בעיקר את כוחות הביטחון בכניסה להר הבית בעת הצורך.

בעקבות חפירות ארכיאולוגיות ועבודות בניה שנערכו תחת הגשר שהתמוטט, יצאו הערבים להפגנות מחאה 'ספונטניות' בכל רחבי הארץ. הם האשימו את ישראל בהאשמות -משוללות כל יסוד- כי בכוונתה לחפור תחת יסודות הר הבית ולמוטט את מסגד אל-אקצה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}