י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

עדות: אליאור חן ברח לברזיל

עורך דין קנדי דיווח למשדר החוץ כי לפני כחודש וחצי טס עם אליאור חן מקנדה לסאו-פאולו שבברזיל. חן עלה על מונית ונסע לכתובת שהיתה רשומה על פתק. משרד החוץ שיתף את משטרת ברזיל בפרטי הפרשה

פושע נמלט. אליאור חן
פושע נמלט. אליאור חן

אליאור חן מביתר עילית, החשוד באחריות להתעללות הקשה בילדים בירושלים, ברח ככל הנראה לברזיל. עורך דין קנדי דיווח בימים האחרונים למשרד החוץ כי טס מקנדה לברזיל יחד עם חן, לדבריו, הוא ישב לידו בטיסה ואף הראה לו את דרכונו.

מהעדות, הנחשבת 'מהימנה', עולה כי בתאריך 26/03/08 עלה אליאור חן על טיסה מטורונטו שבקנדה לסאו-פאולו שבברזיל. עורך הדין שמסר את העדות ישב לידו במשך הטיסה, ושוחח עמו בנושאים שונים.

העד סיפר, כי הוא סייע לו להשיג ארוחה כשרה בנמל התעופה, ואף נסע עמו יחדיו במונית, שם הראה חן לנהג כתובת רשומה על פתק אליה הוא ביקש להגיע.

מדובר במהלך מתוחכם, שכן לברזיל אין הסכם הסגרה עם מדינת ישראל. במשרד החוץ יידעו את משטרת ברזיל על המעשים החמורים בהם חשוד 'הרב', בתקווה ואם אכן ייתפס תחליט ברזיל להסגירו גם בהיעדר הסכם.

לאחר הערכת מצב שביצעו הגורמים הרלוונטיים, הוחלט להפיץ מנשר לכל שגרירויות ישראל בעולם, מתוך הערכה שחן עלול להגיע לאחת מהן ולבקש סיוע. במנשר נכתב: "אליאור נועם חן חשוד כי ביחד עם אחרים היה מעורב בהתעללות פיזית ונפשית בקטינים בני אותה משפחה. ייתכן כי האיש ניסה לשנות את מראהו החיצוני". לפניה צורפה תמונתו של חן.

בכתב האישום שהוגש לפני כחודש כנגד האם המתעללת נאמר: "אליאור חן, המגדיר עצמו כרב, הסיק כי בילדים הקטנים שוכנים מזיקים ורוע וייעץ לאם להוציא מקרבם את אותם מזיקים באמצעות 'תיקונים' - שמשמעותם טלטול, הכאה, כפיתה, שריפת איברים, האכלה בצואה ועוד".

קישורים:
החשוד בהתעללות שמעון גבאי הוסגר למשטרה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}