י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אולמרט קיבל "מסר"

ראש הממשלה קיבל "מסר" חד מידידו, שותפו ומקורבו עו"ד מסר: לא אלך בשבילך לכלא. בנאומו זרק אולמרט את כל האחריות על מסר. הידידות נסדקה בגלל חבילות של כספים שהועברו כולם במזומנים

אריה זיסמן
אריה זיסמן



ראש הממשלה אהוד אולמרט קיבל אתמול מסר - תרתי משמע. אם עד היום נודע אולמרט בנאמנות מוחלטת לחברים, עד כדי מוכנות לעשות הכל )כולל הכל( בשבילם, אתמול נסדקה לחלוטין המידה הזו אצלו. אולמרט מטיל את כל האחריות על חברו ידידו ושותפו עו"ד אורי מסר.

אולמרט אינו ראש הממשלה הראשון שנוהג כך. גם ראשי ממשלות קודמים טענו כי "לא ידעו דבר על הכספים שקיבלו". כך עשה שרון, כאשר הטיל בעקיפין את כל האשמה על בנו עומרי, וכך עשה ברק עם פרשת העמותות כאשר זרק את האחריות על טל זילברשטיין. אתמול הצטרף אולמרט למעגל, וזרק את האשמה על עו"ד מסר.

"המסר" של אולמרט חד משמעי: לא ידעתי מה קרה בכסף שקיבלתי. עו"ד מסר הוא זה שהיה אחראי על הכספים. הבעייה של אולמרט: עו"ד מסר אינו עומרי, והוא אינו מוכן ללכת לכלא, כפי שעומרי הלך בשביל אביו. עו"ד מסר הוא העד השני בפרשה, והוא )ככל הנראה( דיבר וזימר, כאשר הבין שהחבל נכרך סביב צווארו. מסר שהגן על אולמרט בפרשת כרמיה ופרשת "העסקים הקטנים", חצה הפעם את הקווים והוא אינו מוכן לתת את ראשו עבור אולמרט

האם אולמרט יתפטר עוד לפני כתב אישום? אולמרט מתמודד בקרב על דעת הקהל ומודיע כי הוא מוכן להתפטר. הרצון הוא להרגיע את המערכת הפוליטית, בכך שהוא מבטיח להתפטר אם יוגש כתב אישום.

השאלות שמעוררת הפרשה: מדוע החליט טלנסקי לתרום שוב ושוב לאולמרט, מה קיבל בתמורה, מדוע כל הכסף עבר במוזמן ומדוע החליט עו"ד מסר לפתוח את הפה? החשד הוא על מעטפות מלאות בכסף שהועברו לאולמרט דרך עו"ד מסר. כסף זה לא תועד ולא נרשם ולכן יש חשד כי מדובר בשוחד.

מי שאתמול הרבה לבטח לחייך הוא מבקר המדינה מיכה לינדשטראוס. מבקר המדינה הוא זה שהחל בתהליך הנוכחי נגד אולמרט, ולמרות הטענות של אולמרט ואנשיו, כי המבקר רודף אותו ממניעים אישיים שאינם הגונים, נראה כי בקרב בין השניים יד המבקר תהיה על העליונה.

ולסיום: בשבוע הבא בוש מגיע ארצה. הפעם נראה כי הנשיא האמריקאי לא יוכל לעזור לאולמרט. על פי כל המסתמן בוש ואולמרט אמורים לרדת בקרוב מהמפה הפוליטית, אין כל וודאות מי ירד קודם.

הטור פורסם בעיתון יתד נאמן

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}