י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אולמרט: אם יוגש נגדי כתב אישום - אתפטר

מיד לאחר פרסום החשדות החמורות נגדו, יצא ראש הממשלה למסור הודעה לציבור. הוא טוען: מדובר במימון מפלגות, לא בשוחד. אולמרט מאשים את מקורבו, אורי מסר, באחריות לכשלים, ומודיע: בינתיים אני נשאר

אולמרט בהצהרה הערב. צילום: מתוך ערוץ 2
אולמרט בהצהרה הערב. צילום: מתוך ערוץ 2

דקות לאחר הסרת צו איסור הפרסום, יוצא אהוד אולמרט בהצהרה לציבור: "אם יוגש נגדי כתב אישום - אתפטר מתפקידי מיידית". אולמרט התנער מהחשדות שפורסמו נגדו, והוא טוען כי מדובר בסך הכל בכספי מימון מפלגות, והוא מטיל את האחריות על מקורבו, עו"ד אורי מסר, שלטענתו טיפל בכספים.

"התמודדות פוליטית במדינה עולה כסף", אמר אולמרט "המחוקק מכיר בכך - ומאפשר גיוס תרומות. לא היו פסול בתרומות שגויסו עבורי, כשהתמודדתי לעיריית ירושלים ובליכוד. הנושא הועבר לעו"ד אורי מסר והוא טיפל בכספים".

לגבי העד האמריקני, משה טלנסקי, אמר אולמרט: "הייתי בקשר עם טלנסקי מאז שנת 1993. באותה שנה היו בחירות, וטלנסקי סייע לי. כנ"ל במערכת הבחירות לראשות עיריית ירושלים ב-1998, בפריימריז לראשות הליכוד ב-1999 ובפריימריז לרשימת הליכוד בכנסת בשנת 2000".

אולמרט ניסה לשכנע את הציבור בכל דרך: "אני מביט בעיניים שלכם ואומר מעולם לא קיבלתי שוחד, מעולם לא לקחתי אגורה לכיסי. אני נחוש להוכיח את חפותי, ולהראות לכולם כי אין בפרשה בכדי להטיל בי דופי".

להצהרתו לגבי ההתפטרות אין משמעות מעשית של ממש. במידה ויוגש נגדו כתב אישום, הוא יוכרח להתפטר באופן מיידי, או לחילופין להכריז על נבצרות זמנית. לדעת הפרשנים, הוא שלח רמז עבה ליועץ המשפטי, כמו גם לציפי לבני ולאהוד ברק, לפיו כתב אישום יוביל לבחירות ולא לממשלה חדשה במסגרת הפוליטית הקיימת.

קישורים:
הותר לפרסום: אולמרט חשוד בקבלת שוחד של מאות אלפי דולרים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}