י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

פרס: לא להטיף לחרדים - אלא לעצמנו

בראיון שהעניק, מפתיע נשיא המדינה בשורת התבטאויות פרו חרדיות. "ציצית מחוץ לחולצה, מה יש? אין מה לצחוק". "אנחנו צריכים לשנות את היחס המתנשא"

אין מה לצחוק. שמעון פרס
אין מה לצחוק. שמעון פרס

עצמאות 2008. בראיונות שהעניק נשיא המדינה, שמעון פרס, לרגל 'החג' הוא איזכר שוב ושוב את הציבור החרדי והיחס הכללי אליו. פרס טוען, כי קיים בציבור החילוני יחס מתנשא ובלתי-הוגן לחרדים, והוא מבקש לתקן זאת.

"ישנם שלושה כיסי עוני גדולים מאוד: חרדים, ערבים ונוער - וכל אחד זה דבר אחר" אומר פרס בראיון שהעניק ל-ynet "באשר לחרדים, צריך לאפשר להם להיכנס לעבודה בתנאים שלהם. נשים לא רוצות לעבוד במקום עבודה - אז נשלח מחשבים לבתים".

פרס יוצא להגנת הציבור החרדי ודרכו הייחודית: "אין מה לצחוק על יהודי אם הוא לובש ציצית מחוץ לחולצה, מה יש? אין מה לצחוק, אין מה להתנשא. הוא רוצה להתפלל? תן לו להתפלל, זה מותר לו".

נשיא המדינה טוען שבעיית הקיטוב והשנאה נעוצה קודם כל בחילונים: "אני אומר, קודם כל הייתי מטיף לא לחרדים - אלא לעצמנו. קודם כל אנחנו צריכים לשנות את היחס המתנשא הזה, זה לא חכם. דמוקרטיה היא הזכות להיות שונים. מי שמגדל שערות כמו אשה, אתה צוחק עליו? שיגדל! מה זה מפריע לך? הוא שם משהו באוזן? שישים, על זה אתה רוצה לעשות קרב? רק שיתנהג בסדר. שיעבוד, שיהיה מתון".

בהמשך הראיון מודה פרס כי הוא מקנא קמעה בילדי 2008: "יש תחומים שלנו אין מושג - אתה רואה איך ילד כזה משחק באינטרנט וזה מעורר קנאה, אתה לא יודע לעשות את זה. הם אנשים כישרוניים, אבל מתנהגים אליהם כמו אל ילדים מהדור הקודם"

לסיום, כשנשאל פרס כיצד היה רוצה לראות את המדינה בעוד 60 שנה, הוא עונה במשפט האופייני רק לו: "הייתי רוצה שנהיה עתיקים כמו עשרת הדיברות ומודרניים כמו נאנו-טכנולוגיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}