י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

וחוזר חלילה...

במשך 60 שנות המדינה נפלו ממשלות וקרסו בגלל עיניני דת שונים. אנשי אולמרט כבר מאשימים "גורמים המתנגדים לדרכו המדינית של ראש הממשלה". האם שוב תופנה האצבע כלפי הציבור החרדי?

הספינים החלו. אריה זיסמן
הספינים החלו. אריה זיסמן

במסגרת שישים שנות המדינה, יהיה לבטח מי שינסה לעשות סיכום של נסיבות המשברים שפירקו ממשלות והוליכו ראשי ממשלות לבתיהם מאז קום המדינה ועד עתה. גם פרשת אולמרט תעלה לדיון מיד לאחר הסרת צו איסור הפירסום. או אז יקפוץ הפרשן התורן, ויבקש לקשור את הנושא לציבור החרדי המהווה מיעוט במדינת ישראל.

הפרשן לא יהסס לומר כי במערכת הפוליטית מיחסים לציבור החרדי (והדתי) השפעה רבה, יותר מגודלם היחסי באוכלוסייה. הנה תקציר ממה שעשוי להכתב: ממשלת מפא"י הראשונה בשנות ה- 50נפלה בקיץ תש"י בעקבות משבר עם החזית הדתית על רקע משבר החינוך והעברת דת העולים. כך היה גורלה של הממשלה השלישית שנפלה גם היא על רקע אותו משבר חינוך דתי בחורף תשי"ג.

ההסטוריה חזרה על עצמה כאשר ממשלת רבין הראשונה נפלה בחורף תשל"ו לאחר שמטוסי האף- 16נחתו בשבת בישראל. חלפו שנים וממשלת האחדות שמיר-פרס התפרקה לאחר התרגיל "הריחני" שהיה ביוזמת חלק מהחכי"ם הדתיים-חרדים. )גורמים עוינים ינסו לצרף לרשימה הזו את נפילת ממשלת רבין השנייה שבאה לקיצה לאחר שבחור חובש כיפה - יגאל עמיר התנקש בראש הממשלה. זאת למרות שמעשה מחפיר זה, לא מייצג אף גורם שומר מצוות.

מאוחר יותר החלה ממשלת אהוד ברק ליפול, בעקבות פרישת יהדות התורה לאחר העברת המשחן בשבת. היתה זו האבן הראשונה בדרך לנפילתו הסופית של ברק, בקדנציה הקצרה ביותר של ראש ממשלה בישראל מאז ומעולם. השאלה היחידה שנותרה היא, האם כהונתו של אולמרט, שלפי כל דברי הפרשנים ולפי ההערכת המערכת הפוליטית, אמורה להגיע לקיצה בקרוב, האם גם נפילה זו תתקשר באיזו שהיא צורה לציבור הדתי או החרדי.

אולי לכך התכוונו אנשיו של אולמרט, שניסו להסיט ולהסיח את דעת הקהל מחומרת העניין, כאשר אמרו, כי "גורמים המתנגדים לדרכו המדינית של ראש הממשלה, הם שמעורבים בפרשה והם שפוצצו אותה דווקא עכשיו, כאשר יש התקדמות במשא ומתן. מדובר בניסיון ציני לצאת מהתסבוכת אליה נקלע ראש הממשלה ולחיפוש "אשמים" צדדיים.


הטור התפרסם הבוקר ביתד נאמן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}