י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

יום הזיכרון: פרובוקציות בכיכר השבת

צלמי העיתונות והכתבים נערכו, המשטרה סיפקה את שלה, וההצגה השנתית יצאה לדרך. לפי המשטרה, אדם שנשא דגל ישראל הותקף, אלא שהדיווחים מהשטח לא עולים בקנה אחד עם גירסת המשטרה

הפגנה. צילום ארכיון: יוסי שחר
הפגנה. צילום ארכיון: יוסי שחר

האירוע הקבוע התרחש שוב. על פי דיווחי המשטרה, אדם בן כ-50 שצעד לתומו ובידו דגל המדינה באיזור כיכר השבת בירושלים, הותקף בידי קבוצת חרדים שהתגודדו סביבו והשמיעו קריאות כנגד הציונות ומדינת ישראל.

על פי סיפורי המשטרה, שוטרים סמויים, שנפרסו במקום מבעוד מועד, זינקו על המתגודדים והגנו על האיש התמים שהותקף. בכדי להגן עליו הם נעזרו בתרסיס גז פלפל, אותו התיזו על אחד המפגינים. אלו ניסו לפגוע גם בשוטרים, שהגנו על עצמם ונחלצו מהמקום, איש לא נפגע ולא נעצר.

על התקרית הגיב ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי: "יש לגנות בחריפות את המעשה הנבזה של תקיפת אדם שנשא דגל ישראל בירושלים, ודווקא ביום בעל משמעויות עמוקות. יש למצות את הדין עם אותם עשבים שוטים שתקפו את נושא הדגל".

עד כאן הכל נשמע תמים. אלא שמבדיקה שערכנו ומדיווחי גולשים בפורום 'בחדרי חרדים', עולה תמונה שונה מעט. בכיכר השבת נפרסו מבעוד מועד צלמי עיתונות, כמו גם מספר שוטרים גלויים לעין כל, ולא סמויים כפי שטוענת המשטרה.

הכל היה מוכן לפרובוקציה. המשטרה והצלמים במקום, האספסוף מתאסף בצד השני, ואז הגיע למקום נושא דגל גדול ובולט. על פי עדויות מהשטח, אף אחד לא פגע בו פיזית, כמה אנשים צעקו לעברו צעקות, ואז התערבה המשטרה והשתמשה בכח ללא כל צורך או סיבה. כאן הושלמה ההצגה, כתבי וצלמי העיתונות קיבלו את שלהם, המשטרה גם כן, וכולם התקפלו ונסעו לדרכם.

קישורים:
אשכול בנושא בפורום בחדרי חרדים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}