י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מדוע הרב הצבאי הראשי חילל את השבת?

בלעדי: מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי הרב הראשי לצה"ל, תא"ל אבי רונצקי, נסע ברכב צבאי במהלך השבת שלפני חג הפסח, ללא כל צורך. דובר צה"ל: "הרבצ"ר פועל על פי שיקול דעתו"

חילל את השבת. מדוע? הרבצ"ר אבי רונצקי
חילל את השבת. מדוע? הרבצ"ר אבי רונצקי

פרסום ראשון. הרב הראשי לצה"ל, אביחי רונצקי, חילל את השבת שלא לצורך ושלא במקום פיקוח נפש, כך עולה מעדויות מהשטח שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים'.

על פי העדויות, רונצקי בילה את השבת וההחג הראשון של פסח, שחל במוצאי שבת, עם חיילים בבית הספר למ"כים שבירוחם בשלב מסויים הוקפצו קבוצת מפקדים (כחפ"ק) לפעילות מבצעית דחופה בגבול עזה. אלו עזבו את חדר התפילה וקפצו לרכבים, כשאחריהם משתרך הרב הראשי לצה"ל, שעלה אף הוא לאחד הרכבים, ללא כל צורך ועל אף שלא השתתף בפעילות וגם לא היה אמור להשתתף באופן פעיל בלחימה.

הרבצ"ר נסע מהישוב ירוחם לחטיבה הדרומית ברצועה, משם הוא המשיך לבקר חיילים בחטיבה הצפונית וחזר בעיצומה של השבת חזרה לבסיס בית הספר למ"כים שבירוחם כדי לערוך שמה את הסדר לחיילים.

תת-אלוף אבי רונצקי, בן 57, נולד כבן למשפחה חילונית מחיפה, ושירת בצבא ב'שייטת 13', ולאחר מכן ב'סיירת שקד', שם החל לחזור בתשובה. הוא למד בישיבת מרכז הרב בירושלים והיה ממקימי היישוב איתמר. הוא הקים ביישוב ישיבה, ואף חיבר כמה ספרים, העוסקים בעיקר בנושא צבא והלכה. לפני כשנתיים הוא מונה לתפקיד הרב הצבאי הראשי, כמחליפו של קודמו, הרב ישראל וייס.

יו"ר קרן לה"ב, סא"ל פיני איזק אמר בתגובה לידיעה: "מדובר בנסיעה מיותרת שיש בה חילול שבת ונזק עצום לערכי הדת בצה"ל. מעתה כל מפקד יוכל לעשות ככל העולה על רוחו תוך שהוא מסתמך על הרב הראשי לצה"ל בעצם מעשהו זה ונסיעתו שלא לצורך בעיצומה של השבת".

סא"ל איזק הוסיף וסיפר לכתב 'בחדרי חרדים': "בזמנו של האלוף הרב שלמה גורן ז"ל, שכיהן כרב הראשי (הראשון) לצה"ל, קרה מקרה בו חייל דתי הצטרף לנסיעה מבצעית וסיור בין המעוזים והמוצבים בסיני בעיצומו של ראש השנה ובידו שופר במטרה לזכות את החיילים ולא למטרת פיקוח נפש. עם היוודע הדבר לרב גורן,הוא קרה לחייל ונזף בו על מעשהו. החייל טען כי החובה לשמוע שופר הינה דאוריתא והנסיעה בחג כהצטרפות לרכב מבצעי, הינה רק דרבנן. הרב גורן לא קיבל את טיעוניו ופסק כי אסור היה עליו להצטרף לרכב גם בנסיבות אלו. ואילו הרב רונצקי", אומר איזק "מפר ומפרק מדיניות ופסיקות קודמיו ונראה כי ישאיר אחריו בצה"ל 'אדמה חרוכה' בכל הקשור לערכי דת".

דובר צה"ל מוסר בתגובה: "הרבצ"ר פועל על פי שיקול דעתו כאיש הלכה וכמפקד בצבא. הרב אינו חש כל צורך לשתף בשיקוליו גורמים מחוץ למערכת הצבאית".

קישורים:
קרן לה"ב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}