י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בית הדין הגדול: כל גיורי הרב דרוקמן פסולים

בפסק דין חסר תקדים ביטל בית הדין באשדוד את יהדותה של גיורת שהתגיירה לפני כ-15 שנה אצל הרב דרוקמן. בית הדין הגדול אישר את ההחלטה, וקבע: הגיורים מאז 1999 - מבוטלים

לקרוע את פסק הדין. הרב דרוקמן
לקרוע את פסק הדין. הרב דרוקמן

אלפי גיורים שנערכו בשנים האחרונות בטלים ומבוטלים, כך קבע השבוע בית הדין הרבני הגדול. בפסק דין חריף, קבע בית הדין כי כל הגיורים שנעשו באמצעות 'בית הדין המיוחד לגיור', בראשות הרב חיים דרוקמן ויוסף אביאור, מאז שנת 1999, אינם חלים ואין להם כל תוקף.

הדיון בנושא החל בבית הדין הרבני באשדוד, שם ניגשה גיורת, שהתגיירה על ידי הרב דרוקמן ושותפיו לפני כחמש עשרה שנה, וביקשה להתגרש מבעלה, יהודי מלידה. במהלך פתיחת התיק עמד בית הדין על הרקע ועל אופן הגיור, ומצא כי אין להם כל תוקף.

האשה הודתה כי לאחר 'גיוריה' לא שמרה תורה ומצוות, אי לכך, קבע בית הדין, הגיור מבוטל רטרואקטיבית ואין בו כלום. אשר על כן, נישואיה ליהודי ריקים מתוכן, ואין בקידושין שנעשו ולא כלום, ועל כן בית הדין פטר את הבעל ממתן גט, ושלחם לחופשי, לא לפני שקבע, כי הילדים שנולדו במהלך השנים אינם יהודים. הילדים הוכנסו לרשימת מעוכבי הנישואין ברבנות.

האשה לא קיבלה את החלטת בית הדין באשדוד, ופנתה לבית הדין הרבני הגדול בירושלים. הדיינים, הרב אברהם שרמן, הרב אברהם שיינפלד, והרב חגי איזריר, בדקו את פרטי הפרשה ועברו על פסק הדין של בית-הדין האשדודי, ובפסק הלכה ארוך ומנומק שפרסמו, סמכו את ידיהם על ההחלטה.

משמעות ההחלטה היא בעלת השלכות נרחבות על אלפי 'גרים' בישראל. מכיוון שרוב המתגיירים בבית הדין המיוחד לגיורים בראשות הרב חיים דרוקמן אינם שומרי תורה ומצוות, הרי שרוב הגויים שהתגיירו שם, במסגרת ה'תהליכים המהירים' וה'הקלות', אינם יהודים.

הרב חיים דרוקמן אמר בתגובה: "צריך לקרוע את פסק הדין", והוסיף: "מי שלא שומע את שני הצדדים לפני שהוא פוסק לא ראוי להיות דיין בישראל. איך דיין מדבר כך על עשרות תלמידי חכמים? אדם כזה יכול להיות דיין בכלל? זה מזעזע!".

בתגובה לטענות על מקרה האשה שהתגרשה אמר הרב דרוקמן: "אני לא סומך על האדם הזה שאמר שהיא הודתה באי שמירת תורה ומצוות, בשום מקום לא כתוב בהלכה שיש צורך במשטרה שתעקוב לראות אם הגרים מקיימים מצוות. הם לומדים לקראת הגיור עשרה חודשים, המורים מכירים אותם היטב, אחר כך יש להם משפחה דתית מאמצת, וגם הדיינים בוחנים ובודקים אותם. האם כבוד הדיין הזה היה עם הגרים בשעת הטבילה במקווה? מניין הוא יודע אם הם קיבלו על עצמם עול מצוות?".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}