י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

סגרו לנו את הכותל

מתפללים שהגיעו הבוקר לתפילת 'ותיקין' הופתעו לראות שסגרו להם את החניה בכותל. השלט במקום הסביר כי החניה מלאה ואין כניסה גם לבעלי אישורים. אך המציאות בשטח הייתה שונה - עושים ספונג'ה...

רחבת הכותל ריקה
רחבת הכותל ריקה

מדי בוקר מגיעים מאות מתפללים לרחבת הכותל כדי להתפלל תפילת ותיקין. מניינים שונים ומגוונים - ספרדים אשכנזים, חסידים וליטאים, מתקיימים במקום, כמו גם שיעורים בדף היומי, שיעורי הלכות ועוד.

אלא שהבוקר הכותל היה נראה אחרת.

מעט מתפללים. חלק משיעורי התורה לא התקיימו, וגם אלה שהגיעו - איחרו לבוא.

השלט בכניסה לחניית הכותל הצביע על תפוסת חניה מלאה, אך המציאות הוכיחה כי מישהו החליטו שזה הזמן המתאים לעשות ספונג'ה - אולי לכבוד יום הזכרון ויום העצמאות המתקרבים ובאים.

כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם השוטרת המוצבת בכניסה לחניית הכותל, וזו ידעה לספר כי מפקד המשטרה חשב שמסוכן שרכבים ינועו בתוך מי הספונג'ה, שכן בפעם קודמת החליק רכב ונתקע בעמוד.

מטבע הדברים ההחלטה של מפקד המשטרה גרמה לכעס ותיסכול רב בין המתפללים הרבים.




תגובת דובר מחוז ירושלים: 'משטרת ישראל איננה אחראית על ניקיון הכותל ואינה מפעילה או מתזמנת את עובדי הניקיון במקום. כאשר מנקים את רחבת הכותל מורה מפקד הכותל על איסור כניסת כלי רכב מסיבות של בטיחות לאור ניסיון קודם שבו החליקו רכבים ואף גרמו לתאונות'.


תגובת לשכת רב הכותל: 'עיריית ירושלים מסייעת לניקיון רחבת הכותל המערבי מידי שבועיים על ידי ניקיון הרחבה באמצעות רכבי הניקיון והדבר נעשה ללא תקלות ובלי לפגוע בכניסת רכבים בתפילת הנץ.

מסיבות לא מובנות נמשך ניקיון הכותל על ידי רכבי העירייה שעתיים מעבר למה שמקובל כתמיד, וכתוצאה מכך חשש קצין המשמרת של המשטרה כי כניסת כלי רכב מסוכנת בגלל שהרחבה הייתה מלאה מים והורה על מניעת כניסת הרכבים.

מדובר בתקלה שלא תשנה בעתיד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}