י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

המפקד - חסיד גור

ישראל זילברברג הוא אולי עוף מוזר, אבל מאד גאה במעמדו כקצין חרדי. אין לו נסיון קרבי, אבל הוא התעקש - והתקבל לקורס קצינים. איך מתייחסים אליו במגזר? הוא בטוח שגאים בו ואפילו קצת מקנאים

זילברברג בטקס אתמול. צילום: דובר צה"ל
זילברברג בטקס אתמול. צילום: דובר צה"ל

"עשיתי מהלך היסטורי קטן, חשתי שליחות כחסיד גור ראשון בבה"ד 1, זה מאוד הניע אותי ואני חושב ומקווה שיבואו עוד בעקבותיי", כך אמר אתמול ישראל זילברברג, חסיד גור תושב אשדוד, בסיום הטקס בבסיס בה"ד (- בסיס הדרכה) 1 בו קיבל את 'סיכת המ"מ' (- מפקד מחלקה).

זילברברג, המגדיר עצמו חרדי נורמטיבי, התגייס לצבא לפני שנתיים, בגיל 24, עד אז הוא נהנה מדחיית שירות עקב מעמדו כתלמיד ישיבה. האיש, בן למשפחת חסידי גור מתל-אביב, למד במוסדות החסידות ולא חשב ככל על אופציית הגיוס לצבא.

הוא התגייס לצה"ל כמורה חייל, ותכנן בכלל לשרת במסגרת 'פרק ב' - שירות צבאי מקוצר. הוא הוצב בירוחם בעבודה סוציאלית, בהמשך הוא החליט לצאת לקורס קצינים והתעקש על כך.

זילברברג תיאר ל-ynet את הקשיים שעבר: "הדרך שלי לקורס קצינים היתה רצופת מכשולים, שנתיים נלחמתי כדי להתקבל לקורס, הייתי בעשרות ראיונות, ביקשתי לצאת, אבל בצבא לא הסכימו, לא הייתה לי תעודת בגרות, לא היו נתונים מתאימים. חודש אחרי החתונה קיבלתי הודעה שאני יכול לצאת לבה"ד 1. הגעתי לקורס בלי הכנה, אשתי היא חלק בלתי נפרד מהצלחה הזאת, היא אמרה לי תמיד שאמשיך להתעקש, בלעדיה הייתי כנראה מוותר".

הוא התחתן לפני כחצי שנה, וחודשיים לאחר החתונה משהו השתנה, הצבא הסכים לאשר לו את הקורס: "היה מאוד מוזר להגיע לבה"ד 1, פתאום אתה נתקל במוטיבים קרביים, ניווטים, אין לי רקע בזה בכלל. גם שמעתי הרבה תגובות, מה אני עושה כאן, למה. הצלחתי להשלים את הפערים מהר תוך כדי הקורס. הסגל, גם אנשי הרבנות וגם המפקדים מאוד סייעו לי, הרגשתי טוב. ברור שלא קל לא לצאת הביתה, אבל כאן יש גם את ההקרבה של אשתי". בעוד חודשיים האיש יקבל את דרגות הקצונה.

ואיך מתייחסים אליו בקהילה החרדית? הוא מתעקש שלא בזלזול אלא בגאווה ואפילו בקנאה. "הרגשתי התעניינות, גאווה אולי גם קנאה מצד כמה אנשים. בכלל אני חושב שיד יותר ויותר חרדים שמתגייסים, אני עצמי עסקתי בגיוס של חרדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}