י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

חוק החמץ: מני מזוז מצטרף לדעת השופטת

מדהים לראות איך אג'נדה של איש אחד הופכת ל'עמדת המדינה' הרשמית. מני מזוז הודיע בחוות דעת: "חוק החמץ לא נועד על מכירה או צריכה של חמץ, החוק חוקק בכדי למנוע פגיעה ברגשות" גפני: "החלטה שגויה"

מגבה את השופטת. מני מזוז
מגבה את השופטת. מני מזוז

אין יותר צפוי מזה: היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פרסם הבוקר (ג) חוות דעת בנושא 'חוק החמץ' והפולמוס סביבו. מזוז תומך ומגבה את פסיקתה התמוהה של השופטת תמר בר-אשר צבן מבית המשפט בירושלים.

היועץ המשפטי הודיע כי אין בכוונת הפרקליטות לערער על פסק הדין שעורר סערה, שכן ההחלטה לבטל את אותם כתבי אישום עולה בקנה אחד עם עמדת המדינה. במשרד המשפטים מתחו ביקורת על התביעה המקומית בירושלים על עצם הגשת כתבי האישום כנגד אותם ארבעה בעלי עסקים בגינם התחוללה הסערה.

בחוות הדעת שפרסם, מנמק היועץ: "חוק החמץ לא נועד לאסור ואינו אוסר על מכירה או צריכה של חמץ בפסח. החוק אוסר על בעל עסק להציג בפומבי מוצרי חמץ למכירה או צריכה. האיסור אינו חל על הצגת חמץ בתוך המרחב הפנימי הסגור של העסק. החוק חוקק בכדי למנוע פגיעה ברגשות ותו לא".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אומר בתגובה: "היועץ המשפטי לממשלה ששוגה בהחלטתו. כולנו יודעים שהחוק לא בא לאסור מכירה או אכילת חמץ, החוק בא לאפשר לכולם לטייל בפסח בחוצות הערים ולאפשר את הפרהסיה של מדינה יהודית כמקובל בנושאים שונים. היועץ המשפטי לא מותיר ברירה לכנסת אלא לתקן את החוק שחלקנו היינו רוצים להימנע מכך".

שר התקשורת, אריאל אטיאס אמר בתגובה: "עיתוי הפרסום של חוות הדעת אומלל. ברור שתכלית החוק לא היה להתחכם בפרשנות של הפרהסיה, ש"ס תמשיך לשמור על צביון של מדינה יהודית גם בחג החירות בחוצות הערים ותיאבק למען צביונה היהודי של ישראל. כפי שכבר נמסר, ש"ס תביא תיקון לחוק שלא יהיה נתון לפרשנות מעוותת זו. וכפי שהדברים הגיעו לידי ביטוי אתמול במליאת הכנסת - שהשרה המקשרת (בין הממשלה לכנסת - ש.מ.) הודיעה בשם הממשלה כי זו תתמוך בתיקון החקיקה".

קישורים:
חוק החמץ בוטל הלכה למעשה
פסק הדין מגוחך ומעיד על השקפת עולמה של השופטת
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}