י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

תקדים: עיריית בני ברק לא תוכל לאכוף שעות פתיחה

פסיקה תקדימית: שופט בית המשפט בבני ברק זיכה בעל עסק שעבר על שעות הפתיחה. חברון גרנביץ': "קיימת אפליה קשה. העירייה מצפה שנלבש ג'ינס"

העירייה הפסידה. בני ברק. צילום: מנח זרקא
העירייה הפסידה. בני ברק. צילום: מנח זרקא

תקדים משפטי בבית המשפט לעניינים מקומיים בבני ברק. השופט יונה אטדגי זיכה היום (ב) בעל עסק בבני ברק שהפר את שעות הפתיחה הקבועים בחוק העזר העירוני.

השופט קיבל את טענותיו של יו"ר התנועה להגינות שלטונית, עו"ד מרדכי אייזנברג, וקבע כי כתב האישום יבוטל, והנאשם לא ישלם את הקנס שהטילה עליו עיריית בני ברק. השופט אף חייב את העירייה לשלם לנתבע סך 500 שקל לא כולל מע"מ.

מנחם לודיאב, בעל בית עסק בבני ברק, נתבע על ידי ב"כ העירייה, בטענה כי הפר את שעות הפתיחה הקבועות בחוק העזר העירוני. זו תבעה כי ישלם לה את הקנס שהושת עליו בדו"ח שקיבל מפקחי העירייה.

בא כוחו של הנתבע, עו"ד מרדכי אייזנברג, טען כי בחוק העזר העירוני החדש (ה,תשס"ב 2002) לא נקבע סכום קנס לעבירה מסוג זה, ולא ניתן להסתמך על הסכום שנקבע בחוק הישן (ה,תשכ"ט 1969), שכן הוא מבוטל אוטומטית עם כניסתו לתוקף של החוק החדש ואינו עוד בתוקף.

חברון גרנביץ', בעל עסק הנמצא במאבק כנגד העירייה על רקע דומה, שמח לשמוע על הפסיקה התקדימית, והוא מקווה שזו תסייע לעורכי דינו, נעם זוכמן ומשה רוזנבלום בתביעה שהגישה עיריית בני ברק כנגדו, ותלויה ועומדת בימים אלו בבית המשפט המקומי.

גרנביץ' מפנה טענות קשות כנגד העירייה ופקחיה. לדבריו, העירייה 'גיבורה על חלשים', והיא נטפלת לאלו שלא יודעים להרים ידיים: "מדובר באפליה חמורה. ברח' ז'בוטינסקי, הנמצא בתחום השיפוט של העירייה, בתי העסק פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה ואף פקח לא מתקרב לשם, ואילו אצלינו, ברחובות חזון איש, רבי עקיבא וכדומה, הפקחים מציקים ויורדים לקטנות".

הוא יודע גם את הסיבה לדברים: "מאז שאחד הפקחים חטף דקירה מבעל עסק בז'בוטינסקי, הם קיבלו הוראה לא להתקרב לשם רק בליווי משטרה. אז הם פשוט לא נכנסים לשם, הם באים רק אלינו, האנשים שיודעים רק לכתוב מכתבים" הוא מספר, ושואל: "מה הם מצפים, שנלבש ג'ינס משופשף ונענוד שרשרת זהב כבדה? רק אז הם יעזבו אותנו?"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}