י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

טרגדיה בבית שמש: תינוק נפטר מהחיידק הטורף

הפעוט סבל במשך הלילה האחרון מהקאות ופרפורים, והוריו ניגשו עמו לסניף קופת חולים בעיר. הרופא הפנה אותו לבית החולים 'הדסה עין כרם', שם התדרדר מצבו והוא נפטר

טרגדיה בבית שמש: תינוק נפטר מהחיידק הטורף
ברוך דיין האמת

אסון בקהילה החרדית בבית שמש. תינוק כבן שנה מהשכונה החרדית רמת בית שמש ב', נפטר היום (ה) לאחר שהתגלה בפתאומיות כי הוא 'החיידק הטורף' תקף אותו.

הילד לא חש בטוב במשך הלילה האחרון, הוא סבל מהקאות ופרפורים קשים, והוריו ניגשו עמו הבוקר לסניף קופת חולים בעיר. לאחר בדיקת רופא במקום, אובחן מצבו כקשה מאד.

הרופא החליט להפנותו מיידית לטיפול דחוף, והוא הועבר באמבולנס לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים.

בבית החולים אבחנו הרופאים כי הוא נתקף בידי ה'חיידק הטורף', ומצבו חמור. הרופאים נלחמו על חייו, אך בתוך כמה שעות מצבו התדרדר והוא נפטר.

יצויין, כי דלקת קרום המוח מקורה בזיהום נגיפי, ותינוקות בני 6-7 חודשים הם החשופים ביותר למחלה. כ-60% מהנפטרים מהדלקת הם בני פחות משנה.

החיידק הטורף הוא זיהום הנגרם על ידי חיידקי הסטרפטוקוקס מקבוצה A. סוגים אחרים של החיידק (B, C, D ו-G) עשויים אף הם לגרום לזיהומים דומים, החיידק עלול לדבק במגע קרוב

יו"ר ארגון 'עזרת אחים' בבית שמש, הרב אברהם קאפ, קורא לציבור להישמע לקריאת החירום של משרד הבריאות, ולשלוח לטיפול מונע למוקד "עזרת אחים" או לטיפות החלב, את כל מי שהיה בקרבת הפעוט בימים האחרונים, על-מנת למנוע מהתפשטות המחלה ומהיפגעות ממנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}