י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הניאו-נאצים הישראלים הורשעו בעסקת טיעון

ביזיון: ארבעה מנאשמי הפרשה הודו בעבירות קלות במסגרת עסקת טיעון עליה חתמו. הקבוצה אחראית לחילולו של בית הכנסת הגדול בפתח תקווה. הפרקליטות: "התחשבנו בקשיי הקליטה שלהם"

בית הכנסת הגדול בפתח תקווה לאחר חילולו בידי החבורה. צילום: רויטרס
בית הכנסת הגדול בפתח תקווה לאחר חילולו בידי החבורה. צילום: רויטרס

פרשת הניאו-נאצים הצעירים, שהסעירה את המדינה, הולכת וגוועת בקול ענות חלושה. בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (ה') במסגרת הסדר טיעון ארבעה מבין שמונת הנאשמים בפרשת הנערים הניאו-נאצים. גורמים בפרקליטות מסרו כי נעשתה התחשבות בגילם הצעיר וכן "בשל קשיי הקליטה שלהם בארץ".

הארבעה, בהם אלכס פליך בן 20 מקרני שומרון, ושלושה קטינים נוספים, הורשעו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה ופרסום הסתה לגזענות. בשבועות הקרובים יחליט השופט צבי גורפינקל לגבי העונשים שייגזרו על כל אחד מהנאשמים - בין 15 חודשים לארבע וחצי שנות מאסר, כל אחד על פי חלקו בביצוע המעשים.

ארבעה נאשמים נוספים, המעורבים גם הם על פי החשד בפרשה, לא הסכימו להודות במעשיהם במסגרת עסקת טיעון, והדיון בעניינם יימשך. חשוב לציין שארבעת האחרונים נאשמים בעבירות חמורות בהרבה מאלו הראשונים.

כתב האישום נגד הצעירים, בני 17-20, מתאר פעילות אלימה וגזענית, כגון הכאת עובדים זרים, חסרי בית וחובשי כיפות תוך קריאת סיסמאות נאציות ותיעוד בווידאו. הנערים הואשמו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות ממניעי גזענות או עוינות כלפי הציבור, פרסום והסתה והחזקת פרסום גזעני.

כלי המשחית של הקבוצה. צילום: ימ"ר מרכזצילום: כלי המשחית של הקבוצה. צילום: ימ"ר מרכז
כלי המשחית של הקבוצה. צילום: ימ"ר מרכז

הקבוצה התמקדה בעיקר ביהודים דתיים וחרדיים. על פי המיוחס להם, הם אחראים לחילולו של בית הכנסת הגדול בפתח תקווה. יעקב פלהיימר, מתפלל בבית הכנסת, אמר לאחר תפיסת הכנופיה: "בבית הכנסת שלנו ריססו צלבי קרס וחיללו את המקום כמו באירופה. אז, אף אחד לא ידע מי עשה את הדברים האלו. מי שמסוגל לחלל בית כנסת בצורה כזאת הוא מישהו חולני, לא אנושי. זהו מעשה שאי אפשר לתפוס שקורה במדינה שלנו. אם אכן המשטרה תפסה את האנשים הנכונים - אנו מברכים את המשטרה".

על פי כתב האישום, במהלך שיחות שקיים הנאשם המרכזי, אלי בואניטוב ("אלי הנאצי", כפי שכונה על ידי חבריו), באמצעות תוכנת ICQ הוא תכנן לערוך טקס מיוחד לרגל יום הולדתו של היטלר ימ"ש. במהלכך הטקס, הוא וחבריו "יישבעו בנאמנות להיטלר ולכל האנשים הלבנים, שנשמור על הגזע הלבן עד הסוף עד טיפת דם אחרונה" (עפ"ל).

ביחידה המרכזית של המשטרה, מחוז מרכז בחנו את החומר שנמצא במחשבי שני החשודים המרכזיים, ונדהמו לגלות עשרות קובצי וידיאו המתעדים מעשי תקיפה אכזריים. באחד הסרטונים שבידי המשטרה נראים כמה מהצעירים מקיפים צעיר נרקומן ממוצא רוסי, שמודה שהוא יהודי. בהמשך דורשים ממנו הצעירים לרדת על ברכיו ולבקש סליחה מהעם הרוסי על היותו יהודי ונרקומן. לאחר מכן הם מכים אותו, ותוקפים אדם נוסף שבא להגנתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}