י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הצעה אמריקנית: ריבונות 'מוגבלת' לפלסטינים בירושלים

על פי ההצעה שהועברה לישראלים ולפסטינים, הסדר הקבע יידחה ב-5 שנים, ובינתיים יקבלו הפלסטינים ריבונות מסויימת בירושלים. בכיר בש"ס: "אם זה רציני, נפיל את הממשלה"

יחלק את ירושלים? אולמרט בכותל לאחר היבחרו
יחלק את ירושלים? אולמרט בכותל לאחר היבחרו

אתר האינטרנט ynet מפרסם הבוקר על הצעה אמריקנית חדשה שהוצגה לצוותי המשא ומתן הישראלי-פלסטיני: הסדר הקבע יידחה ב-5 שנים, בינתיים תינתן לפלסטינים ריבונות מוגבלת בבירת ישראל, ירושלים.

על פי ההצעה, שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני, יגיעו עד סוף השנה להסכם עקרונות כללי. במסגרת הסכם זה, יעקפו הצדדים את סוגיית ירושלים, הסוגייה הסבוכה ביותר במו"מ, באמצעות הגעה להסדר זמני בן חמש שנים, שבמהלכן תינתן לרשות ריבונות מוניציפלית מסוימת בעיר, שתאפשר לרשות לנהל שלטון מקומי ברמה כזו או אחרת, וכן תאפשר לרשות לתת שירותים שונים לאוכלוסייה הפלסטינית בשכונות הערביות בעיר.

מקורות המקורבים למשא ומתן אמרו, כי עד עתה אף אחד מן הצדדים לא השיב בחיוב להצעה, אבל עקב התמשכות המשא ומתן, והמבוי הסתום הנראה באופק, לא תהיה ברירה לשני הצדדים, אלא לקבל את המתווה.

גורם פלסטיני בכיר אמר כי ברשות הפלסטינית ילכו למהלך אם בתמורה תינתן להם התחייבות לנסיגות ישראליות משמעותיות מהגדה המערבית ופתרון צודק לסוגיות נוספות, בהן נושא האסירים. אותו גורם אומר עוד כי אם יתקדמו הדיונים בעניין זה - יאיצו הפלסטינים את ההכנות לפתיחת מוסדות הרשות ואש"ף בירושלים, אך הצד הפלסטיני ישתדל להימנע מפגישות מדיניות פומביות, כדי שהדבר לא יביך את ישראל.

גורם בכיר מאד בש"ס, עמו שוחחנו הבוקר, אומר כי מדובר ב'הבלים'. לדבריו, "אולמרט לא יכול לשרוד יום אחד בלי תמיכת ש"ס, ולמהלך כזה לא נסכים לעולם. האמריקנים לא הצליחו להכניס את הפלסטינים לירושלים מהדלת הקדמית, מנסים להכניס מהאחורית". האיש סיכם בשורת המחץ: "לא יקום ולא יהיה. היה וזה אכן רציני, והממשלה תסכים למהלך, אנחנו פשוט נפיל אותה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}