י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

חלפן הכספים שמוליק דייטש נשפט למאסר

גזר הדין במשפט הלבנת ההון ניתן היום, על הנאשמים נגזרו עונשים קלים יחסית. המשפט החל בחשד להלבנת חצי מליארד דולר והסתיים במחיקת רוב סעיפי האישום

חלפן הכספים שמוליק דייטש נשפט למאסר
שווה הרבה יותר. חבילת דולרים

גזר דין ניתן היום (ד) במשפטו של חלפן הכספים הירושלמי מרחוב יונה, שמואל (שמוליק) דייטש, שהואשם בהלבנת הון חמורה. האיש ירצה ארבעה חודשי מאסר בפועל, על אחיו ישעיה נגזרו 4 חודשי עבודות שירות, נאשם שלישי קיבל 200 שעות עבודות שירות.

לפני כשנתיים וחצי התפוצצה הפרשה, דייטש ושניים מלקוחותיו נעצרו בחשד להעלמת הכנסות והלבנת הון של למעלה מחצי מיליארד שקלים, החוקרים פשטו בזמנו על כמה מהבנקים בהם הפקידו החשודים את הכספים והוציאו צווי חילוט לרכושם, הכולל את בתיהם וששה כלי רכב שברשותם.

החוקרים עקבו במהלך שנה וחצי לפני המעצר אחרי העברות המחאות שבוצעו, לפי החשד, על-ידי השלושה והפקדתן בתשעה בנקים בירושלים ובבנקים שונים בחו"ל. החשד היה כי דייטש נהג לגבות עבור המחאות בסכומים גבוהים עמלה של 2% ולהלבינן באמצעות הפקדות בחשבונות פיקטיביים בבנקים ופיצול הכסף שהומר והפקדתו בבנקים בסכומים קטנים, שאינם מחוייבים בדיווח לרשויות המס.

הפרשה מסתיימת היום, לאחר שהורשעו בחלק זניח מהעבירות אותם ייחסה להם המשטרה. מקורב לעניין אומר לבחדרי חרדים: "הם לא חלמו על כזו תוצאה, זה היה נראה הרבה יותר מסובך. הם יצאו בזיל הזול".

יצויין, כי מתוך ארבעת חודשי המאסר שנגזרו על הנאשם מס' 1 בפרשה, שמוליק דייטש, הוא ירצה בפועל רק כחמישים יום, זאת עקב חישובים שונים של ימי המעצר שכבר בוצעו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}