י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין: "אולמרט חונק אותנו"

'יהדות התורה' קיימה ישיבת סיעה פתוחה בביתר עילית 'לסיכול הקפאת הבניה בעיר'. חברי הסיעה, ערכו סיור במתחמים המיותמים. ח"כ משה גפני:"לא נוכל להחריש יותר"

ח"כי יהדות התורה בביתר עילית עם ראש העיר, מאיר רובינשטיין. צילום: ישראל ברדוגו
ח"כי יהדות התורה בביתר עילית עם ראש העיר, מאיר רובינשטיין. צילום: ישראל ברדוגו

"ראש הממשלה, אהוד אולמרט חונק אותנו כאן בביתר עילית. ההקפאה בפועל של הבנייה בעיר הינה טבעת חנק על העיר ועל התפתחותה. לא הייתה בישראל ממשלה אחת שגזרה גזירה כל כך קשה על הישוב. איש לא ההין לעצור את בניית אותם יחידות דיור המשווקות מזה כ 18 שנה והמהוות פתרון חלקי למצוקת הדיור במגזר החרדי – כך אמר ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין בפתח ישיבת סיעת 'יהדות התורה' שנועדה אתמול לראשונה בעיר.

חברי סיעת יהדות התורה, בהרכב מלא. התכנסו באולם מליאת העירייה לישיבת סיעה פתוחה. בישיבה השתתפו: חברי הכנסת יעקב ליצמן, אברהם רביץ, מאיר פרוש, משה גפני, שמואל (שמעלקא) הלפרט ויעקב כהן. ראש העיר, מאיר רובינשטיין. מ"מ, סגנו וחברי מועצת העיר. מנכ"ל העירייה. מנהלי אגפים ומחלקות ובכירי העירייה. מזכ"ל אגודת ישראל, חנוך זייברט ומנהל המחלקה המוניציפאלית של 'אגודת ישראל', שלמה גינזבורג.

במהלך הישיבה הופיעו חברי 'פורום ירושלים רבתי' ובהם; מ"מ רה"ע ירושלים, יהושע פולק, גזבר העירייה. ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל. ראש מועצת אפרת, אלי מזרחי ומזכ"ל 'אמנה', זאב חבר (זמביש).

ראש העיר הציג את הנתונים בפני המשתתפים שתקפו בחריפות רבה את מדיניות ההקפאה. "המדובר בשיווקים 5 – 6 – ו- 7 בשלוש מנות של 294 - 286 ו- 196 יחידות דיור בגבעה ב' 2 שעברו את כל הליכי התכנון ונמצאים לפני מכרז שיווק, מיזה כשנה, וב – 1009 יחידות דיור בשיווק נוסף בגבעה ב' הנמצאים בשלבי תכנון. יחידות דיור אלו הם מתוך 3142 יחידות דיור שאושרו בזמנו על ידי ראש הממשלה המנוח, מר יצחק רבין ואין כל סיבה שלא לאפשר את שיווקם".

"עלינו לזכור,כי בהחלטת הממשלה עם ייסוד העיר ביתר עילית נאמר כי היא מיועדת לבניית 10.000 יחידות דיור ואין מי שמערער על כך. זהו הפתרון למצוקת הדיור הקשה של המגזר החרדי ושל העיבוי הטבעי כאן בעיר. העיר ביתר עילית הנה התיישבות שבקונצנזוס מלא ואין לעכב את המשך פיתוחה של העיר. עלינו גם לדעת כי השפעת ההקפאה שנעשתה כבר ב 2007 מורגשת וכי החסר הזה כבר גרם לעליית מחירים משמעותית".

יוזם הסיור, יו"ר הסיעה, יעקב ליצמן אמר כי ביוזמתו תועלה היום בכנסת הצעת אי אמון בממשלה מטעם 'יהדות התורה' ועוד בשל ההקפאה המתמשכת בעיר ביתר עילית. אנו שמחים על הזדהות של סיעות נוספות שיבואו לביתר, אולם מצפים לראות כיצד יצביעו כאשר תועלה היום הצעת האי אמון בממשלה של סיעת יהדות התורה בנושא הקפאת הבניה בביתר. אני בטוח שאם ש"ס תצביע אי אמון – תוסר לאלתר הקפאת הבניה בעיר וגם בירושלים רבתי. מה שעומד על הפרק זו בעיית המחסור בדירות של הציבור החרדי כולו. המצב כרגע הוא שיש התקדמות רבה לקראת הסכם עם הפלשתינאים, ומדברים גם על ירושלים. לכן יש חשיבות עוד יותר גדולה לביקור הסיעה בביתר דוקא עכשיו והסיעה תסייע לענין זה בכל יכולתה.

מאיר פרוש אמר כי מלכתחילה היה סבור כי אין לפעול נגד מדיניות ההקפאה בפרסום, "שכן סברתי שאין להדביק לעיר ביתר דימוי של עיר בהקפאת בניה. חשבתי כי בפעילות שקטה ניתן להסיר את החסמים. בשבוע שעבר נועדתי עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט שאמר לי במפורש כי הוא מעכב את הבנייה בביתר עילית. מאחר והוא צריך לעשות את זה לצורך הדיונים המדיניים שהוא מקיים. אולמרט אמר לי כי ההקפאה תופשר טיפין טיפין בפיקוחו ובמינון עליו הוא יחליט ללא התחייבות לתאריכים כלשהם. היום אני סבור כי עלינו לפעול במשותף עם כל גורם ללחוץ על הממשלה להסרת הגזירה. סיעת יהדות התורה באה היום לביתר כדי ליצור את הלחץ גם כלפי חברים אחרים בקואליציה. איננו יכולים להרשות שהנושא ירד מסדר היום. הקפאת הבניה תרמה גם להעלאת מחירים בביתר. אנו נעשה הכל כדי שביתר תצא מהמסגרת של הספק לגבי המשך הבניה".

אברהם רביץ אמר כי ראש הממשלה מתבסס על מכתב הנשיא בוש ורואה בזה חלק מכל הסכם עתידי. כרגע יש הסכמה להשהייה של המכתב ולכן יתכן שישוחררו בביתר מכרזים טיפין טיפין בזמן שלא תהיה בעיה. ראש הממשלה תולה את ההקפאה בשר הבטחון. ש"ס יקבלו החלטה לפי מה שנפסק להם. לכולנו יש הרגשה למען ארץ ישראל. צריך לשלב ידיים עם התושבים בביתר ויו"ש, לעבד תכנית עבודה, להקים ועדה יחד עם ש"ס ואחרים כדי שאולמרט ישמע שכולם מתגייסים למערכה הזו ואין ספק שלחץ יכול יעזור. אל לה לש"ס לחשוש כי באם היא תפרוש תיכנס 'יהדות התורה' לקואליציה של אולמרט. "רוב שנותינו היינו באופוזיציה ומרבית השיגינו היו כשהינו באופוזיציה. על ראש הממשלה אולמרט לומר לבוש ולקונדוליסה רייס כי אינו יכול לעצור בנייה בעיר כמו ביתר עילית".

משה גפני אמר כי אין חילוקי דעות כי צריך להפיל את ממשלתו של אולמרט. "ממשלה זו עושה לנו, למגזר החרדי את הדברים החמורים ביותר בכל התחומים. אפליה חמורה במבני חינוך וגזירות נוספות. לשיא הגיעה הממשלה בהקפאת הבניה למגזר החרדי. שום ממשלה לא העיזה לחנוק בצורה כזו את המגזר החרדי. מצופפים אותנו ואנו מצויים על פתחו של חבית אבק שריפה. על הממשלה לדעת כי לא נוכל להחריש יותר. אני פונה לעמיתנו מש"ס ולסיעות האיחוד הלאומי והמפד"ל בואו ניאבק יחדיו ונתחייב כי אם הם, ש"ס, פורשים אנחנו כולנו לא נכנסים לקואליציה של אולמרט".

יעקב כהן תקף בחריפות רבה את מדיניות ההקפאה ואמר:"במשך תקופה ארוכה ניסו להשלות אותנו שעיכובי הבניה הם דבר טכני שיחלוף. אנשי ש"ס דיברו על זה עם ראש הממשלה שהבטיח שהענין יסודר אולם ההקפאה נמשכת. מדובר בטבעת חנק על ביתר ועל כל ישובי ירושלים רבתי, ורק טבעת חנק על ממשלת אולמרט תוכל לעזור. יש מו"מ מתקדם עם הפלשתינאים בכל הנושאים, כולל ירושלים. מטילים ערפל על השיחות ומסנוורים את השותפים הקואוליציוניים שלא יברחו באמצע. גם אם נפגש עם אולמרט זה לא יעזור. רק אם ש"ס תודיע לו שלא תצביע אתו זה יביא את הפתרון".

שמואל הלפרט אמר כי מזכיר הממשלה, עובד יחזקאל, עימו נועד יחד עם יו"ר סיעת ש"ס, יעקב מרגי אישר באזניו את דבר ההקפאה. "רבותי! מדובר בגזירה קשה ביותר עבור הזוגות הצעירים במגזר החרדי שנותרו ללא קורת גג. עלינו להילחם עד לביטולה של הגזירה ויכול נוכל לה, בעז"ה. הבניה הופסקה בביתר, וגם באלעד ומודיעין כמעט אין בניה חדשה. לציבור החרדי חסרים כ-30 אלף יחידות דיור. רה"מ רבין הבטיח בשעתו לבנות בביתר 10 אלפים יחידות דיור. עד כה נבנו 6200 ויש לבנות את היתר. תחליפים כמו חריש בלב אזור ערבי וכסייפה בלב אזור בדואי לא יפתרו את הבעייה. אולמרט רץ להסכם עם הפלשתינאים. אפשר להיפגש אתו ולהסביר לו את חומרת הענין, אבל ספק אם זה יעזור. רק אם ירגיש שהוא מאויים, כמו על ידי הצבעה של ש"ס, המצב ישתנה...".

בתום הישיבה שנמשכה שעה ארוכה ועוררה התעניינות רבה של נציגי כלי התקשורת יצאו המשתתפים לסיור באתרי הבניה שנותרו מיותמים. ראש העיר והצוות המקצועי הצביעו בפני החכי"ם על האתרים שפותחו וממתינים רק לאישורי השיווק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}