י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

"גורמי הרווחה העדיפו להתעלם מהמשפחה"

כך אומר בראיון כאוב ל'בחדרי חרדים', אחד מרבני השכונה בבית שמש בה מתגוררת 'המשפחה המתעללת'. האם החשודה בהתעללות והאח החשוד בגילוי עריות הודו במעשים. הפרשה נחשפה לראשונה בפורום 'בחדרי חרדים'

האם החשודה בבית המשפט. צילום: גיא אסייג
האם החשודה בבית המשפט. צילום: גיא אסייג



פרשת ההתעללות בילדים במשפחה החרדית מבית שמש ממשיכה להכות גלים. כתב 'בחדרי חרדים' שוחח היום (א) ארוכות עם אחד מרבני שכונת רמת בית שמש ב', בה מתגוררת המשפחה. הרב, נסער מאד, טוען כי היתה הפקרה מכוונת של הרשויות בטיפול במשפחה.

"גורמי רווחה בעיר, ועובדים סוציאליים מכירים את המשפחה זה שנים", מספר הרב "מידע רב הגיע לגורמים הרלוונטיים במשך השנים, אלו העדיפו להתעלם". הרב מספר עוד, כי מתוקף תפקידו ומעמדו הוא מכיר כמה וכמה מקרים, כאלו או אחרים, אף אחד מהם לא מטופל כיאות. "יש כאן בשכונה, שמוגדרת בעיני הרשויות 'קיצונית', מגמה לתת לאנשים להרקיב בתוך עצמם, בין אם מדובר במצוקה כספית, סוציאלית, או בעיות אלימות. העירייה והמשטרה, וכמוהן רשויות הרווחה, פשוט מעדיפים לא להתערב".

"במקרה הספציפי", מוסיף הרב "אותו אני מכיר היטב, כל הנסיונות שלנו, רבני השכונה, להתערב עלו בתוהו, מדובר באנשים שאינם נשמעים לאיש. העובדים הסוציאליים, אם כבר התערבו, עשו זאת בצורה קרה, ושלחו את ידיהם למשפחה בגסות, ללא בדיקת עומק, וללא ניצול הכלים העומדים לרשותם".

הרב מפנה טענות קשות כלפי הרשויות כולן. "כיצד יכול להיות, שהמשפחה מוכרת שנים ארוכות לגורמים, ובזה גם הם מודים, ודבר כזה כמו שאירע לילדה הקטנה – קרה? אני לא מצליח להבין את זה. היתה כאן הפקרות נוראה, ו'הקטנת ראש' ביודעין".

בתשובה לשאלה, מדוע הרבנים והעסקנים לא פעלו בנושא במקום הרשויות, עונה הרב: "לא היה לנו מידע ברור, היו לנו חשדות. אבל לנו אין את הכלים של המשטרה והעובדים הסוציאליים לבדוק כאלו דברים. אנחנו לא יכולים להוציא ילדים מהבית, אנחנו לא יכולים לעצור אנשים לחקירות. הם כן".

האח שהודה בבעילת אחותו בת ה-8. צילום: ערוץ 2צילום: האח שהודה בבעילת אחותו בת ה-8. צילום: ערוץ 2
האח שהודה בבעילת אחותו בת ה-8. צילום: ערוץ 2


תקציר האירועים

הפרשה פורסמה בכלי התקשורת בשבוע שעבר, עת פרסמה המשטרה הודעה כי עצרה אם ל-12 מבית שמש, בחשד להתעללות קשה בילדיה. בהמשך נעצר גם האב, שחזר משהות בחו"ל, הוא שוחרר בינתיים למעצר בית ושוהה כעת בצפון. אחד מהאחים, בן 28, נעצר בחשד למעשי בעילה בשני אחיותיו, אחת מהן בת 8 בלבד – הוא הודה במעשים.

האם חשודה שהיכתה את הילדים בחפצים קהים, ובהם מערוך וכבלי חשמל. היא חשודה בהזנחה ובמניעת טיפול רפואי, ובאי דיווח על מעשי גילוי העריות שהתרחשו במשפחה.

התלונה הראשונה התקבלה בנושא, לטענת המשטרה, לפני כחודשיים. שכנים התלוננו כי אחד מילדי המשפחה, הלוקה בשכלו, מסתובב בגשם כשהוא מעורטל כמעט לחלוטין. לשאלת השכנים, ענתה אם המשפחה כי הילד 'בעונש' ולכן הוא בחוץ, וכי זו שיטת החינוך שלה. היא אף ביקשה מהם 'שלא להתערב לה בסדרי החיים'.

היום (א) חוקרת המשטרה, רס"ר חגית נוסרי, גוללה בבית המשפט עוד פרטים מהפרשה המזעזעת. היא סיפרה כי האם נהגה לקשור את ילדיה לעמוד בבית, להצליף בהם בחגורות. לטענת האם, היא עשתה זאת "כי הילדים ביקשו להדגים להם אגדה תנכית, שבה בת-שבע קשרה את שלמה לעמוד, והצליפה בו". האם הודתה במעשים המיוחסים לה.

פורסם לראשונה בצילום: פורסם לראשונה ב
פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. ערוץ 2


הפרשה נחשפה לראשונה בפורום 'בחדרי חרדים'

גולשי 'בחדרי חרדים' לא הופתעו מחשיפת הפרשה העצובה. כבר לפני כשלושה חודשים פרסם גולש בפורום פרטים אודות המשפחה המתעללת, להלן כמה ציטוטים מהפרסום המוקדם:

"גיליתי שהילדים שם סובלים בצורה רצינית מאד... , והקטנים נצפים מפעם לפעם עם חבורות וכתמים סגולים בראש".

"ראיתי ילדה קטנה יוצאת מביתם עם שאל שנראה יותר כמו חתיכת אסבסט גזורה, ועם המון פחד ועצב בעיניים".

"אם הייתם מקבלים כאן את כל המידע שאני יודע על העניין, שערותיכם היו סומרות, אלא שכיוון שאין תועלת בפרסומו, אני לא מפרסם".

חדשות ערוץ 2, שגילו גם הם את האשכול בו פורסמו הפרטים, ראיינו את הגולש שפרסמם, ודבריו זכו לתהודה רבה. להלן הציטוטים מדבריו (מתוך אתר 'קשת'):

בעוד עדויות חדשות החושפות את מעשי ההתעללות הקשים שבוצעו במשפחה בת 14 נפשות המתגוררת בבית שמש נאספות, כעת מתגלה כי השכן שגר בסמוך לבית המשפחה ידע על המתרחש ואף הודיע לרשויות.

"הילדים נצפים ממש כשהם יוצאים מהבית עם חבלות על הפנים, עם סימנים כחולים. הם מבלים לילות שלמים ברחוב. הם מסתובבים מושפלים. משהו לא בסדר במשפחה", סיפר השכן בראיון בלעדי.

"אני מתייחס אליהם כמו אל כנופיה, כמו אל כת. גם הקיצוניים שבין החרדים מתייחסים אליהם בצורה מאוד מזלזלת. הם כת מאוד בלתי מוסברת, אמר.

השכן ניסה להתריע על המתרחש באינטרנט ועדכן על המתרחש בבית המשפחה בפורום חרדי באינטרנט. את תדפיסי הפורום העביר השכן למשטרה: "אני יודע בבירור שהתדפיסים של הידיעה שלי הסתובבו על שולחנות המשטרה".

בראיון מספר השכן כי מספר נשים נוספות בשכונה נסחפו אחר האם ומקווה שהקבוצה תפורק בקרוב.

קישורים:
לראיון באתר קשת – ערוץ 2
שישחררו את אמא שלי כי הכל זה שקר מוחלט - ונשךלשונרא
המלחמה הקטנה שלי הצליחה, ברוך ה'. - שיח השדה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}