י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אושר בועדה: 1,000 שקל קנס למפיץ 'דואר זבל'

הצעת החוק הממשלתית אושרה בועדת הכלכלה ותועבר למליאת הכנסת לקריאה שניה ושלישית. על פי החוק ייאסרו פרסומים בדואר אלקטרוני, מסרונים, פקס' וטלפון ללא אישור הנמען

אושר בועדה: 1,000 שקל קנס למפיץ 'דואר זבל'

המלחמה בהודעות 'דואר זבל' מגיעה לבית המחוקקים. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ג) לקריאה שניה ושלישית את הצעת התיקון לחוק התקשורת, ולפיו ינתנו קנסות גבוהים למפיצי הודעות פרסומת.

על פי הצעת החוק, תיאסר הפצת פרסומת בדואר האלקטרוני, במסרונים (SMS) או בפקסימיליה ללא אישור הנמען. כמו כן יוטל איסור על שימוש ב'רשת חיוג אוטומטי' שהיא, על פי ההגדרה בחוק, "מתקן בזק המשמש לחיוג או לניתוב אוטומטיים של רצף שיחות לקבוצה של נמענים לשם העברת מסר קולי מוקלט אל אותם נמענים".

החוק שאושר קובע, כי המעוניין לשלוח הודעות פרסום, ייאלץ לשגר הודעת בקשה לנמען, ובכותרת ההודעה תיכלל המלה 'פרסומת', ורק כאשר הנמען ישגר לו את אישורו, יוכל המפרסם לשלוח את הודעותיו.

מפרסם שיעבור על החוק, ישלם קנס של עד 1,000 שקל על כל הודעה ששלח. העבירה על החוק תהיה באחד מהמקרים הבאים: שלח פרסום ללא בקשת אישור הנמען; שלח פרסום לאחר הודעת סירוב מהנמען; משלוח פרסום לפי רשימת תפוצה אקראית, ספר טלפונים או כל רישום אקראי אחר.

יוזמת החוק המקורית היא חברת הכנסת לשעבר גילה פינקלשטיין (האיחוד הלאומי-מפד"ל), החוק אומץ ע"י הממשלה והפך להצעת חוק ממשלתית. הוא אושר היום, כאמור, בועדת הכלכלה, ויועבר למליאת הכנסת להצבעה בקריאה שניה ושלישית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}