י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הממשלה מתנגדת לחוק לביטול חוק טל

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה שלא לתמוך בחוק של ח"כ פינס. פעילות שקטה של ש"ס מנעה מבוכה. בכירים בש"ס: "פינס גרם נזק לחבריו"

בסך הכל חיפש כותרת. אופיר פינס
בסך הכל חיפש כותרת. אופיר פינס

בדיון שנערך היום (ב) בצהריים בהצעת החוק של ח"כ אופיר פינס (עבודה) לביטול חוק טל, החליטו חברי ועדת השרים לענייני חקיקה להתנגד להצעת החוק. משמע, הממשלה והקואליציה מתנגדים.

החוק שיזם אופיר פינס בא לבטל את חוק טל אותו מכנה פינס 'חוק ההשתמטות'. בדברי ההסבר להצעת החוק כתב פינס: "יישום החוק הוא כישלון מובהק. רק מיעוט זניח מקרב תלמידי הישיבות בחרו לשרת בכוחות הביטחון, ויכולתם לתרום דרך מסגרת של שירות אזרחי כמעט אינה קיימת בפועל. במקום לטפל בבעיית ההשתמטות החוק החמיר באופן דרסטי את הבעיה".

טיוטת ההצעה הוגשה לכנסת לפני כחצי שנה, והדיון בועדת השרים לענייני חקיקה עורר חששות כבדים למחטף, בו תתמוך הממשלה בחוק, ויביך את ש"ס ואת ראש הממשלה.

בעקבות פעילות שקטה מצד ראשי ש"ס, המבוכה נמנעה, וועדת השרים החליטה שלא לתמוך בחוק. שרי מפלגת העבודה החברים בועדה תמכו בחוק, אולם כאמור, זה לא הועיל לפינס.

בכירים בש"ס אמרו לאחר ההחלטה: "מצער שמפלגת העבודה, המחפשת אג'נדה, מנסה פעם אחר פעם לכרסם ולפגוע במרקם הסטטוס קוו. יש כנראה מי ששכח במפלגת העבודה שתפישת עולם היא לא הודעה לעיתונות או מהלך שנועד לכישלון, אלא סדר יום עקבי. פינס כיהן כחבר הממשלה שבה מפלגתו חתמה על קווי היסוד ושהחוק שהוא עצמו הציע נוגד אותה. פינס רק גרם נזק לחבריו כדי לזכות בכותרת".

קישורים:
מבחן לש"ס: החוק לביטול חוק טל עולה להצבעה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}