י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

שכירים, שימו לב: אתם מצולמים

המעסיקים הישראלים לא סומכים על עובדיהם, ועוקבים אחריהם בכל דרך אפשרית. מצלמות מעקב, גי.פי.אס ברכבים, פיקוח על הגישה לאינטרנט, אלו הם רק חלק מהאמצעים בהם משתמשים המעסיקים

שכירים, שימו לב: אתם מצולמים

מרבית השכירים בישראל מצולמים ונמצאים במעקב שוטף על ידי מעבידיהם, כך עולה ממחקר שביצע פרופ' יצחק הרפז מאוניברסיטת חיפה והוצג בעיתון המקצועי 'משאבי אנוש'. על פי המחקר, יותר ממחצית המעסיקים בישראל עושים שימוש במצלמות וידיאו וטכנולגיות נוספות למעקב אחר עובדים.

שיטות המעקב מגוונות, מעבר לשימוש הנפוץ בצילומי וידאו ברחבי העסק, מקומות עבודה בישראל עושים שימוש גם בטכנולוגיות מתקדמות מונחות לוויין למעקב אחר כלי רכב של החברה, טלפונים ניידים של החברה, וכרטיסי עובדים. השימוש באמצעי מעקב אלה בישראל נפוץ בהרבה מאשר במקומות עבודה בארה"ב.

במסגרת המחקר, יותר מ-53% מהמעסיקים הישראלים דיווחו שהארגון שלהם עושה שימוש במצלמות וידיאו - לעומת 32% בארה"ב. רק 39% מהמעסיקים מיידעים את העובדים על השימוש במצלמות וידיאו לעומת 80% מהמעסיקים האמריקאים.

המעסיק הישראלי גם משתמש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לברר היכן נמצאים עובדיו, שיטה שכמעט אינה נהוגה בארה"ב. כמעט 45% מהישראלים דיווחו שמהעסיק משתמש בטכנולוגיית ג'י-פי-אס לעקוב אחר כלי הרכב של החברה, 23% אמרו שהמעסיק עוקב אחר הטלפונים הניידים של החברה.

בישראל השימוש ב"כרטיס חכם" כדי לשלוט על גישתם של עובדים לבניינים ומרכזי נתונים נפוץ יותר - 71% מהנסקרים דיווחו על שימוש זה לעומת 53% בארה"ב.

דווקא בנושא האינטרנט המעסיקים בישראל פחות עירניים, 63% מהישראלים דיווחו שהמעסיק עוקב אחר הגלישה שלהם ברשת ומפעיל תוכנות חסימה שמונעות מהם כניסה לאתרים מסוימים - לעומת 70% בארה"ב. לעומת זאת בארה"ב השקיפות גבוהה בהרבה - 89% מהנסקרים דיווחו שהמעסיקים מיידעים אותם על כך. לעומת 57% בלבד בישראל.

שיטת מעקב נפוצה נוספת בישראל היא ניטור השימוש בטלפון, זמני השיחה והמספרים שחויגו. כ-50% ציינו שפיקוח זה נעשה באופן שגרתי במקום עבודתם - לעומת 31% בלבד בארה"ב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}