י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

חוק חדש: שלילת רישיון לצמיתות לנהגים מסוכנים

על פי החוק, שיזם ח"כ גלעד ארדן, נהג שיצבור שלוש עבירות תנועה חמורות בתוך עשר שנים, יפרד מרישיונו לעשר שנים. אם ישוב על מעשיו, יאבד את רשיון הנהיגה לכל החיים

נהגים מסוכנים ירדו מהכביש. תאונת דרכים
נהגים מסוכנים ירדו מהכביש. תאונת דרכים

הכנסת מחמירה באופן דרמטי את עונשם של עברייני נהיגה סדרתיים: חוק חדש שאושר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית קובע שנהגים שייתפסו חוזרים על עבירות תנועה חמורות, בתוך פרק זמן של עשר שנים, עלולים לאבד את רישיון הנהיגה לצמיתות.

יוזם החוק הוא יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, הח"כ גלעד ארדן (ליכוד), במסגרת מאבקו לצמצום תאונות הדרכים. על פי החוק החדש, נהג שצבר במשך עשר שנים שלוש הרשעות על עבירות תנועה המוגדרות "חמורות ביותר" - יאבד את רישיונו לתקופה של עשר שנים. אם במשך שנתיים, בתום תקופת השלילה, הוא ישוב ויעבור פעם אחת עבירת תנועה חמורה ביותר - רישיונו יישלל לצמיתות.

החוק מגדיר מה הן 'עבירות חמורות': נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים. גרימת מוות ברשלנות על הכביש. תאונת פגע וברח. נהיגה בזמן שלילה וחציית מסילת רכבת באור אדום.

החוק שאושר כולל קבוצה נוספת של עבירות תנועה המוגדרות "חמורות", שצבירה סדרתית שלהן עלולה, בסופו של דבר, להביא גם היא לפרידה סופית מהרישיון. קבוצת עבירות זו כוללת נסיעה ברמזור אדום, חציית פס הפרדה לבן, נהיגה ללא רישיון, אי-מתן זכות קדימה להולך רגל ונסיעה במהירות מופרזת של יותר מ-130 קמ"ש מחוץ לעיר ומעל 80 קמ"ש בתוך העיר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}