י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

לקנות ילד במכונת הפחיות

לקנות ילד במכונת הפחיות

לקנות ילד במכונת הפחיות

מכירים אנו את מכונת הפחיות המסורתית, זו שמוציאה לכם פחית קוקה קולה, דיאט קוקה קולה או פאנטה. לבחירתכם. חופשי.

שערו בנפשכם את המכונה המשוכללת, זו שתוציא לכם מבחר גדול יותר של מוצרים. ולא, איני מדבר על מכונה שתוציא סנדוויצ'ים עם ביצה, או חטיפי אגוזי, זה כבר קיים. אני מדבר על מכונה שתכניסו כמה שקלים, ותוציא לכם מכונית, גדולה חדשה ונוצצת. אותה מכונית שכשתכניסו את מעותיכם היא תוציא לכם שולחן חדש מותאם לסלון. הזוי? אולי, אבל טכנולוגית זה ודאי אפשרי.

אבל ישנה מכונה עוד יותר משוכללת, זו שמכונה בפי העם 'דג זהב'. מכונת המשאלות האולטימטיבית. מה שתבקש, תקבל. סוג של מלאך המגשים משאלות.

מכונת הפחיות האולטימטיבית, מאפשרת לכם להכניס כמה שקלים, ולמצוא את בן זוגכם. רוצים עוד ילד? הכניסו מטבע. חשקה נפשכם למצוא את הארנק? השחילו עוד כמה מטבעות.

ולא זו בלבד, מכונת הפחיות האולטימטיבית, מאפשרת לקנות בתשלומים, באשראי, ובמחיר סימלי. אתם קובעים את זמני התשלום, אתם קובעים את מסר התשלומים, ואתם קובעים אפילו מה מחיר המוצרים. כמו במכרז, אבל כל אחד זוכה.

נשמע עתידי? נשמע הזוי? נשמע לא מהעולם הזה?
לצערינו זה נשמע מוכר ועכשווי. קיים כאן. לדאבון.

למכונה הזו, אם לא הבנתם, יש כמה שמות. 'קופת העיר', 'ועד הרבנים' ועוד. המכונות מפוזרות כמו מכונות המסטיקים שבכל חור, ויותר. תרום שקל, קבל מה שתרצה. תבטיח שקל, זכית.

אם ערך מצוות הצדקה היה רב יותר בעינינו, היינו יודעים להתייחס בצורה הנכונה והנבונה לכל זה. בגמרא נאמר 'האומר סלע זה לצדקה על מנת שיחיה בני, הרי זה צדיק גמור', גם יעקב אבינו אמר 'אם יהיה אלוקים עמדי ושמרני בדרך, וכו', וכל אשר תתן לי עשר אעשרנו לך'. מותר להבטיח לצדקה, ומותר גם להתפלל, אבל בפרופורציות. אל תשווקו לנו את הדת דרך המסטיקים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}