י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

"בתוך שנים הערבים ישחטו את כולם"

כך אומר חתן פרס נובל, פרופסור ישראל אומן. בראיון מיוחד ל עלון 'ארץ ישראל שלנו'. "המנהיגות סובלת מבורות, טפשות, וחוסר אסטרטגיה" אומר אומן. הראיון המלא

עודדנו את הערבים לפגוע בנו. ישראל אומן
עודדנו את הערבים לפגוע בנו. ישראל אומן



בראיון מיוחד, פורס פרופ' אומן את משנתו המדינית וגם צופה שמדינת ישראל תחדל להתקיים בתוך שנים לא מעטות. את שרת החינוך יולי תמיר כינה פרופ' אומן בראיון "אסון לאומי".

להלן הראיון במלואו:

*מהי המשמעות של פורים לימינו?

המסר של חג הפורים הוא שיש לקחת את הענינים לידיים. הסייעתא דשמיא מגיעה רק בעקבות פעולות של בני אדם ועשיה, כמו מרדכי ואסתר המלכה שסיכנה את עצמה. אם עושים מה שצריך לעשות תהיה גם סייעתא דשמיא. המצב כיום הוא שלא עושים כלום ומפקירים את כל החזיתות.

*המצב הנוכחי בכל החזיתות הטבח בירושלים וכל המצב בדרום הוא בלתי נתפס!

המצב נתפס מאד ואפילו צפוי. עודדנו את הערבים להתקיף אותנו ולפגוע בנו. המסר ששלחנו להם הוא: ככל שאתם נחושים ומתקיפים כך אנו נתקפל מהר יותר. הם רק מגיבים לסינגלים שמקבלים מאתנו. הערבים מתנהגים בצורה הגיונית ומקדמים את האינטרסים שלהם. מה שבלתי נתפס זוהי ההתנהגות שלנו.

*מה דעתך על ערביי ישראל והפגנת ההסתה שארגנו באום אל פאחם?

לא מדובר בכל ערביי ישראל. ישנם רבים שהם נאמנים פחות או יותר. אכן כפי שציינת ישנם קולות מדאיגים מאד וגם זה הודות לעידוד שלנו. אוירת ההתקפלות במדינה מעודדת את הערבים לדברים האלה. חשבו שהגירוש מגוש קטיף כאילו יעזור להביא להסדר. ההיפך הוא הנכון. הגירוש מגוש קטיף הרחיק כל הסדר לשלום ולרגיעה לעשרות שנים, הוא עשה נזק עצום שאי אפשר יהיה לתקן בטווח הנראה לעין.

*מה יש לך לומר על הסבל הרב שעוברים המגורשים?

זהו סימפטום ליחס המדינה למפעל ההתיישבות. הבעיה העיקרית אינה ההתנהגות המחפירה של השלטונות כעת. עצם הגירוש הוא מקור הרשע. הגירוש הזה, כמעט שלש שנים אחרי, זהו פצע בתודעה שלי שלא מתחיל להגליד. כתם שחור שלא היה כמוהו בהיסטוריה של ארץ ישראל. מה שקורה איתנו זה מה שהנביא ירמיהו אומר "כי שתים רעות עשה עמי, אותי עזבו מקור מים חיים לחצוב להם בורות, בורות נשברים אשר לא יכילו המים". הרעה הראשונה היא שאותי עזבו. לא צריך להיות דתי בשביל זה. גם לדידם יש נורמות של מוסר אלמנטריות שהם מפעילים לגבי ערבים שאסור לגרש אדם מביתו. על יהודים לא מפעילים את אותם נורמות של מוסר. הרעה השניה היא הבורות הנשברים, הטפשות וחוסר האסטרטגיה המדינית והבטחונית.

*איך מתקנים את המצב?

זהו ענין של חינוך. שרת החינוך כיום היא אסון לאומי. ראיתי פרסומת על גבי אוטובוסים "ישראלי אמיתי לא משתמט". אם משקיעים הרבה כסף בפרסומת כזאת, משמע שיש ציבור ענק שמשתמט מהצבא. והם לא מתכוונים בפרסומת על חרדים, אלא על הציבור החילוני. זה זעזע אותי יותר מכל. אנו חיים בעידן של פוסט ציונות, וכך לא נוכל להחזיק מעמד.

*מהי כוונתך שלא נחזיק מעמד?

אני רואה שני תרחישים. הערבים כבר לא מדברים על שתי מדינות, הם רוצים מדינת כל אזרחיה על כל השטח של ארץ ישראל, והם ישתלטו על המדינה הזאת על ידי ביטול חוק השבות. כל זה קורה על ידי עזרה מאנשים בתוכנו. אפשרות שניה אם נמשיך במצב הנוכחי, היא השמדה פיזית של הקיום היהודי. בתוך שנים לא רבות הערבים ישחטו כאן את כולם, רחמנא ליצלן.

*מנהיגי המדינה ממשיכים לדבר על גירוש מיהודה ושומרון וירושלים?

לצערי יש נתק מוחלט. אם המנהיגים לא מבינים את הרעה הראשונה ש"אותי עזבו", לפחות שיבינו את הרעה השניה ש"חצבו להם בארות נשברים". במידה גדולה אני מאשים כאן את המגזר החרדי ואת ש"ס בפרט, שמאפשרים לממשלה הזאת להתקיים. הם מתנהגים בצורה שמענינים אותם רק המוסדות שלהם. ש"ס חייבת לפרוש מהממשלה מהר ומיד. הדבר משול לנוסע באוניה שעושה חור בתאו ומטביע את האנייה כולה.

*מהי שורש הבעיה כדי שנוכל לתקן את המעוות?

אם ה' לא יבנה בית שוא עמלו בוניו בו. הכוונה היא שהאנשים שבונים את הבית יהיו עם חזון ואידיאולוגיה יהודיים. אלו שבנו את המדינה היו אמנם עם חזון אבל הם לא שאלו את עצמם מה יהיה עם הנכדים שלנו. הם לא הבינו שאנו צריכים להחזיק כאן דורות. המשכיות הדורות זהו רק עם התורה. הציבור התורני והדתי החזיק מעמד אלפי שנים רק בגלל התורה. השאר התפרקו ולא נשאר מהם זכר. הציבור הדתי חייב להתעורר ולהביא למהפכה בכל תפיסת החיים בארץ ישראל. במישור החינוכי, המדיני והבטחוני.

*לסיום?

אני רוצה להודות ל'מטה להצלת העם והארץ' על פעולותיו הברוכות. יהי רצון שתצליחו להחדיר ולהעמיק בקרב הציבור הרחב את אהבת הארץ, ואת מסירות הנפש בעד עמנו וארצנו. ותודה לכם על עידוד תושבי הדרום ומגורשי גוש קטיף בחג הפורים. תפלתנו בימים אלו שהכל יתהפך לטובה. ונהפוך הוא, אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם.

הראיון יתפרסם בעלון 'ארץ ישראל שלנו' שיחולק בסוף השבוע

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}