י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

כביש 38 ישודרג, אבל בעוד 3 שנים

'החברה הלאומית לדרכים' פרסמה תכנית מתוקנת לפיה הכביש ישודרג ל-2 נתיבים בכל כיוון. העבודות יחלו רק בשנת 2011 שנים. משה גפני: "הכביש ימשיך לגבות קורבנות"

תאונה בכביש 38. צילום: דוברות הצלה ישראל
תאונה בכביש 38. צילום: דוברות הצלה ישראל



כביש 38, המקשר בין מחלף שער הגיא לבית שמש, הינו כביש מסוכן לכל הדעות, ומתרחשות בו תאונות קשות כמעט מידי יום. הבעיה העיקרית של הכביש היא בשל היותו בעל נתיב נסיעה אחד בלבד לכל כיוון, נתון שמצטרף לפיתולים החדים ויוצר את הבעיה. ברבות השנים התקבלו תלונות רבות של תושבי האיזור המשתמשים בכביש, בהם תושבי השכונות החרדיות בבית שמש.

לפני כמה חודשים התקבלה החלטה בחברה הלאומית לדכים, לשדרג את הכביש, ולהתחיל בעבודות להפיכתו לבעל שלושה נתיבים בכל כיוון נסיעה. לאחר מעשה התברר, כי בשל הנתונים הטופוגרפיים של האיזור, התכנית לוקה בבעיות קשות, במיוחד ליקויי בטיחות.

אתמול (ג), בשעה טובה ומוצלחת, הודיעה החברה לאחר דיונים ארוכים, כי התוכנית צומצמה, והכביש יהפוך לבעל 2 מסלולים בלבד בכל כיוון נסיעה. שינוי נוסף ומשמעותי בתכנית החדשה הוא צמצום מהירות הנסיעה שתותר בכביש החדש: 80 קמ"ש בלבד במקום 100 קמ"ש במקורית.

בהודעה שמסרה החברה הוסברה בציוריות מה מהות שינוי ההחלטה: "התכנית החדשה כוללת פיתוח כביש דו מסלולי, עם שני נתיבים לכל כיוון, הקטנת הפגיעה בנוף, הקמת מעברים לבעלי חיים וסלילת מפרידנים עיליים ותחתיים לאורך הכביש. התכנית המתגבשת, תוך שיתוף ותאום עם הגופים הירוקים, מתחשבת באופיו ורגישותו הנופית של האזור מחד ומאידך באה לתת מענה בטיחותי ותחבורתי לדרישות התנועתיות ולביקושים הצפויים מהתפתחות האזור כולו והעיר בית שמש בפרט".

הכל נשמע טוב ויפה, אלא שכאן באה שורת המחץ: "התכנית תקודם בוועדה המחוזית כחלק מתכנית החומש הבאה של החברה הלאומית לדרכים, ביצועו של הפרויקט מתוכנן לתחילת שנת 2011 והעלות התקציבית הצפויה לביצועו תעמוד על כ-410 מיליון ש"ח".

אז הכביש דחוף או לא? בהודעה עצמה החברה מוסרת את הנתון הבא: "בקטע הכביש האמור, אירעו בחמש השנים האחרונות יותר מ-100 תאונות, בהן נהרגו עשרה אנשים, נפגעו באורח קשה 27 איש ונפצעו יותר מ-400 נוסעים". לא הבנו – אם המצב כה חמור, מדוע העבודות יתחילו רק בעוד 3 שנים?

היחיד שפועל בנושא. משה גפניצילום: היחיד שפועל בנושא. משה גפני
היחיד שפועל בנושא. משה גפני


ח"כ גפני: הכביש ממשיך להיות מסוכן ולגבות קורבנות

ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שהוביל משך שנים את המאבק לשדרוג הכביש, ראה את הדברים, ונזעק. הח"כ הנמרץ פנה במכתב דחוף לשר התחבורה, שאול מופז, ולהלן תוכנו – בפרסום ראשון:

לכבוד
מר שאול מופז
שר התחבורה והבטיחות בדרכים
ירושלים

שלום רב,

הנדון: זירוז עבודות הרחבת כביש 38 משער הגיא לבית שמש

החברה הלאומית לדרכים הודיעה השבוע כי כביש 38 משער הגיא לבית שמש שהינו כביש מסוכן ביותר, יהפוך לדו מסלולי ודו נתיבי ומהירות הנסיעה בו תותאם ל- 80 קמ"ש, הכביש יעבור שיפור והסדרת התוואי ובכך יסייע להגברת הבטיחות בכביש.

הודעה זו התקבלה בקרב תושבי בית שמש ואצלי בשמחה רבה אלא שהחברה הלאומית לדרכים מודיעה כי פרויקט זה מתוכנן לתחילת שנת 2011 כלומר התחלתו היא בעוד 3 שנים וזמן סיומו אינו ידוע.

בעבר הפניתי אליך כמו אל שרי תחבורה קודמים, מס' שאילתות בנושא וניתנו תאריכים שונים להתחלת עבודה, אלא שעד היום לא נעשה דבר וכביש זה ממשיך להיות מסוכן ולגבות קורבנות.

אודה באם תורה להקדמת פרויקט זה ובכך נוכל להקל על סבלם של הנוסעים בכביש ובעיקר לצמצם את הפגיעות והסכנות המתרחשות בכביש זה מידי יום.

בכבוד רב

משה גפני
__________________

בחדרי חרדים ימשיך לעקוב ולדווח על ההתפתחויות בפרשה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}