י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

סופית: הקיבוצים יוכלו להפעיל עסקים בשבת

בית הדין הארצי לעבודה קבע כי האיסור בחוק לסחור בשבת חל גם על אגודות שיתופיות וחבריהן. בית המשפט העליון ביטל את פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה

סופית: הקיבוצים יוכלו להפעיל עסקים בשבת

בית המשפט העליון קבע אתמול סופית: הקיבוצים ברחבי הארץ יוכלו לפתוח את חנויותיהם לציבור בשבתות ובחגים, בתנאי שהעובדים יהיו חברי קיבוץ. זאת, לאחר שהשופטים קיבלו את הערעור של קיבוץ צרעה על החלטה מנוגדת של בית הדין הארצי.

תחילת הפרשה בהחלטה של המדינה להעמיד לדין פלילי את קיבוץ צרעה ושש מחברות הקיבוץ על סחר בשתי חנויות במקום ביום שבת בשנת ‭,1997‬ בניגוד לסעיף 9 לחוק שעות עבודה ומנוחה, האוסר עבודה בשבת.

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים זיכה את הקיבוץ והעובדות לאחר שקבע כי לא ניתן להגדיר מהי דתה של אגודה שיתופית ולכן לא ניתן להגדיר מה הוא יום המנוחה הקבוע לה.

אך המדינה ערערה לבית הדין הארצי לעבודה, וזה קיבל את הערעור והפך את ההחלטה. הוא קבע כי האיסור בחוק לסחור בשבת חל גם על אגודות שיתופיות וחבריהן.

עו"ד אפרים ברק ממשרד עו"ד דן מירקין ושות' ערער לבית המשפט העליון על ההחלטה, והיועץ המשפטי לממשלה הצטרף לעמדה זו והודיע לבית המשפט העליון כי לא ניתן להאשים את הקיבוץ בעבירה על חוק שעות עבודה ומנוחה משום שחוק זה אינו חל על תאגיד ולא ניתן להאשים את חברי האגודה השיתופית בעבירה משום שאין בחוק איסור על מסחר בשבת ובחג.

השופטים קיבלו את עמדת קיבוץ צרעה וביטלו את פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}