י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

קמה ליום חדש

גם אם לא ברור עדיין מי ינצח במרוץ בסופו של דבר, אובאמה כבר הפסיד

קמה ליום חדש

אחרי שהוספדה ונקברה קבורת חמור (דמוקרטי) עמוק בתוככי מאמרי הפרשנות של העיתונות האמריקנית, מפתיעה הילארי קלינטון וקמה שוב מהזירה, תוך שהיא משיגה ניצחון לא-דחוק על יריבה.

ושוב, הצופים בקרב הזה מהיציע, נידונו לדפיקות לב מואצות עד לבחירות בפנסילבניה, שבהן שוב יהיה תלוי גורלה של הסנאטורית על חודו של קול.

גם אם לא ברור עדיין מי ינצח בסופו של דבר במרוץ, וגם אם המאבקים הבאים טרם הוכרעו, אובאמה כבר הפסיד את התנופה ואת תווית המנצח שהודבקה לו, וסביר להניח שמרגע שההפסד דבק בו, הניצחון בהמשך יהיה קשה יותר. הוא ודאי כבר הפסיד.

ההישג של הילארי מפתיע אף יותר עקב מצבו המשופר עד כה של ברק אובאמה: לאחר גל ניצחונות סוחף קנה אובאמה תמיכה רבה מאנשי ציבור ידועים וגם אהדה בתקשורת. אובאמה אף נהנה מתמיכה כספית גבוהה בהרבה מזו של קלינטון. הוא נתפס כצעיר נמרץ ואיש שהוא 'הבטחה גדולה'.

אבל הגלגל התהפך ברגע שקלינטון החלה בקמפיין חזיתי, שבו לא היססה להחריף את התבטאויותיה ואת התקפותיה על היריב.

יש שיאמרו שהמדובר בקמפיין שלילי, לא ראוי ולא הוגן, אבל האמת היא כי אין זה מדויק. בסופו של דבר, אובאמה ניצח עד כה על רקע ההבטחה הגלומה בגילו הצעיר ובבשורה החדשה שהוא מביא לזירה הפוליטית האמריקנית. מועמד כריזמטי, שחור צעיר ומבטיח מול מועמדת מוכרת, שהייתה כבר בבית הלבן, והיא חסרת בשורה.

אבל מה שהצליחה לעשות קלינטון, הוא ליטול את יתרונות היריב ולהאיר אותם באור אחר, מציאותי יותר.

בתשדיר בחירות שהוביל את הקמפיין האחרון, ושיש שזוקפים לזכותו את הניצחון, נראים ילדים הנמים את שנתם בבית הלבן, כאשר לפתע מצלצל הטלפון בבשורה מאיימת. "מי אתה רוצה שיענה לטלפון הזה?" שואל הקריין. וכך, באחת, ממחיש הקריין לצופיו עד כמה חשוב הניסיון והבגרות של קלינטון, מול חוסר הניסיון וסיסמאותיו הנבובות-משהו של היריב הכריזמטי.

וכאשר מזכירים לבוחר, כי כאן אין מדובר בבחירות לוועד השכונה, אלא במירוץ לתפקיד הרה-גורל ומהחשובים בעולם, גם חוש האחריות שלו מתעורר, ויתרונותיו של היריב נצבעים לפתע בצבע אחר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}