י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

"אין להאמין לשום דבר הנאמר בשמו באשר לאיסוף כספים"

הודעה מיוחדת מבית מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א מבהירה:

"אין להאמין לשום דבר הנאמר בשמו באשר לאיסוף כספים"
דב האזרחי

תופעה חמורה של שימוש בשמו של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א הביאה השבוע להתערבות מצד הגר"ח שליט"א.
נוכלים בארצות-הברית שעובדת השפעתם הרבה של דברי הגר"ח שליט"א בעולם החרדי ידועה להם, עשו שימוש בלתי-כשר בשמו של הגר"ח שליט"א כדי לסחוט כספים, כאשר פנו ליהודים בעלי-ממון בדרישה לקבל סכומים גדולים במיוחד, תוך שהם מציגים עצמם כ"שליחים של הגר"ח קנייבסקי". עשרות אלפי דולרים הוצאו מאנשים שונים, בין השאר תוך איומים כי אם יסרבו, 'יקפיד' עליהם הגר"ח.
בהמשך נודעו הדברים לגר"ח קנייבסקי, אשר החליט לפרסם הודעה בעיתונות החרדית האמריקנית, המבהירה כי מדובר בנוכלות, ואין להאמין לכל המציג עצמו כשליחו. בנוסף פורסם במכתב מספר טלפון שבו ניתן לברר במקרים כגון אלה, אם אכן מדובר בשליחיו של הגאון שליט"א.
"היות שלאחרונה אנשים מבקשים כסף בחו"ל בעבור כל מיני צדקות וארגונים שונים, ואומרים בשם אאמו"ר מרן שליט"א דברים אשר לא היו ולא נבראו", כך לשון המכתב מאת בנו של הגר"ח, הגרא"י קנייבסקי שליט"א, "על-כן נתבקשתי מאאמו"ר שליט"א לפרסם כי אין להאמין לשום דבר הנאמר בשמו, ובכל מקרה ומקרה ניתן לטלפן לארץ-ישראל ולברר הדברים ואמיתיותם". על המכתב מצויה חתימתו של מרן הגר"ח שליט"א ומספר מילים נוספות בכתב-ידו לאישור המכתב.
בני-ביתו של הגר"ח הבהירו, כי אין הכוונה לארגונים ראויים שהגר"ח אכן תומך בהם. ארגונים אלה זוכים להודעות מיוחדות החתומות בכתב-ידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}