י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

ציונות והגשמה

מאמר חריף ב'יום ליום' תוקף את אנשי 'דגל התורה' "שאת מספר החברים בה ניתן לספור על אצבעות שליש מכף היד". ביטאון ש"ס גם לא מוותר לעורכי היומונים החרדיים - "תרבות הצהובונים חדרה למחוזותיכם". ו...השוואה בין 'ההסתה' נגד אטיאס לרצח דה האן. המאמר המלא

אינתיפאדה אישית כנגדו. השר אטיאס
אינתיפאדה אישית כנגדו. השר אטיאס



אומרים שמאז פרשת פרשת אלכס מיצובישי גולדפרב לא הייתה עריקה שכזו, יודעי דבר אפילו טוענים שמדובר בהחלפת עקרונות הרבה יותר עקרונית.

אכן, הסיפור עצוב אבל זה קורה כאן ועכשיו ובגדול.

מסתבר שזה מתרחש אצל מפלגה חשובה בת מספר חברים מכובד שניתן לסופרה על שליש מאצבעות כף היד, וכידוע אצל יהודים, זה מספיק בשביל להסתבך. תנועה רעיונית זו הוקמה בעיקר ובשביל דבר אחד ומיוחד "ציות והגשמה" אלו המילים שהם חרתו על דגלם, משהו מעין נעשה ונשמע, ציות מוחלט לגדולי התורה. גם כאשר הם אומרים על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין, שזהו אגב עיקרון מקובל ביהדות.

דא עקא שמשהו זז שם, ולא ברור מדוע.

יודעי דבר מספרים שזה קורה להם בגלל שהם פשוט רוצים להיות דבקים לכסא שבבית המחוקקים, אין להם אפילו את האופציה, וזה מרגיז אותם. לדעתם לא נותרה להם ברירה אלא להחליף את האג'נדה, לנסות אצל השכנים. במכולת הדעות הישראלית יש מבחר גדול וקל למצוא משהו מעניין, למשל אצל משפחת לובאביץ, השכנה ממול, שם דוגלים שיש רק עיקרון אחד "ארץ ישראל", הקרקע. כי אתם יודעים, אנשים והשקפות מתחלפות, רק הקרקע נשארת.

אנשי 'נעשה ונשמע' החליטו ללכת כנראה על זה כי הם מוצאים שיש הרבה ימניים חובשי כיפות וזה אולי יעזור להם, כן, בדרך אל הכסא בעז"ה בב"א. הם גם מחשבנים מן הסתם שממילא אין ביניהם מוסכמה אחידה מיהו אותו גדול אליו הם אמורים לשמוע בהחלטיות וללא עוררין, אז בינתיים הם עוברים לאג'נדה של לובאביץ, יש להם הרבה מן המשותף, לא רק בהיסטוריה המרתקת.

השאלה הגדולה היא האם הם מרשים ככה בינתיים, רק בינתיים עד תחיית המתים או משהו כזה, לשאול מהם את אותו מנהג יהודי עתיק המצווה להקשיב לגדולי התורה בכל מחיר, על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין, הם יישארו עם האות שלהם העצית או המשולשת, ועם הלוגו של "ועשית ככל אשר יורוך" או עם זה של "יהדות התורה וירושלים המאוחדת" כפי שזה יהיה ברגע האחרון (כנראה, רק כמה רגעים לפני סגירת הרשימות, עם או בלי הספרדי התורן במנדט שמעבר לרוטציה).

אם הם יסכימו לענות ולדבר (באופן ישיר לשם שינוי, זה לא מדבק) ואולי אפילו גם להרשות, זה ימלא את ליבנו אושר, אנחנו נוכל להקשיב לרבותינו כימים ימימה, אך מעתה באופן לגיטימי, לא במחתרת, תם עידן אינקוויזיציה ב'.

מהיום פשוט נוכל גם לנהל את ענייננו הפוליטיים תוך שמירה על אורח החיים החרדי לפרטיו, וזה יהיה נחמד מצידם. גם כאשר כהרגלנו נשמור בשבילם על הסטאטוס קוו הדתי במדינה, נאבק על תקציבי הישיבות, ברוכות הילדים, המקוואות והשבת, המקומות הקדושים ו- י -ר –ו- ש- ל -י –ם, הכל ייעשה כפי דעת תורה וכפי חוקי התורה, בגלוי. כי אתם יודעים, תמיד אמרתם שארץ ישראל ללא תורה כגוף ללא נשמה, לא?

ואם תרשו לנו, אז גם טיפ קטן, משהו אל עורכי היומונים החרדיים. אתם שתמיד הקפדתם לא להכניס רכילות זולה לשורותיכם. שימו לב שלאחרונה תרבות הצהובונים חדרה לרמת הכתיבה הנאורה שלכם, הכתיבה הרכילותית ואישית בניסיון הנואל להציב טריז בינינו עלולה לפגוע רק בכם, כבומרנג. קוראיכם הכמהים לדעת תורה יבינו פשוט היכן אתם אוחזים, והם עלולים לסגת, פשוט כי ברכילות יש טובים מכם וחבל על המאמץ. מילא הצהובונים הדתיים והמתקראים חרדיים הנוקטים קו אמיץ מול גדולי התורה, ומול רוב רובו של הציבור הספרדי ורבניו, מותר להם, אצלם העיתון הוא ביזנס' ותו לא וזכותם לבחור את קהל היעד המסחרי שלהם, עד היום היו שמאלניים מהיום יהיו ימניים או להיפך, אבל אתם?! מה בדיוק העביר אתכם על דעתכם?

תקדים דה האן

ועוד משהו שאנחנו מוכרחים, סיפור קצר לסיום:

היו היה פעם היה איש, זה היה בראשית שנות ה-20 אז צמח לעדה החרדית בירושלים מדינאי חדש, העיתונאי ההולנדי יעקב ישראל דה האן. הוא שהפך למדינאי המוביל של העדה החרדית, הוא יצר ברית עם מנהיגים ערבים, דן אתם באפשרות לבטל את הצהרת בלפור והפך ליריב מר של התנועה הציונית. הכל היה תחת, בשליחות ובעצת הגאון רבי יוסף זוננפלד זצ"ל שדה האן היה יד ימינו המוחלט.

דה האן הרכיב משלחת חרדית בראשות הרב זוננפלד שיצאה ב-23 ביוני 1923 לעבר הירדן, להתייצב בפני האמיר עבדאללה (לימים המלך עבדאללה הראשון מירדן), ולהיפגש עם אביו של עבדאללה, חוסיין בן עלי, שביקר אז בעבר הירדן. המשלחת הייתה משקל-נגד למשלחת ציונית בראשות הקולונל פרדריק קיש שיצאה להיפגש עם אנשי השושלת ההאשמית. משלחתו של דה האן הגישה תזכיר ובו מפורטת התנגדות החרדים לציונים ולשאיפותיהם, ותוכנית לברית בין החרדים ובין הערבים- הוא אף שמע מפי האמיר כי "ברגע שאנגליה תעזוב את הארץ היא תהיה ערבית. ליהודים ינתן שיווי זכויות מלא כמו ליתר התושבים". למרבה הצער הציונים גדעו את התהליך ממנו הם חששו ורצחו את האיש נפש. היה זה הרצח הפוליטי הראשון במדינת ישראל.

למעשה, במילים אחרות, הייתה זו מכירה של ארץ ישראל כולה לערבים, ולא רק את ירושלים גם לא רק בהיתר מכירה, הרבה מעבר לכך. אבל שנים רבות ביכו אנשי הישוב החרדי את האיש ואת התהליך, ביומונים החרדיים נוהגים אף מידי כמה חודשים להזכיר זאת בערגה, בעיקר כואב להם, מדוע לא שמעו לגדולי הדור דאז, מדוע בשביל להשיג את מטרתם טענו הציונים כי דה האן פועל על דעת עצמו ממניעים אישיים ואינו מעדכן את רבו (עד שהרב זוננפלד נאלץ להתראיין בעצמו לעיתונות ולהכחיש זאת) ובכלל למה לא צייתו לרבי יוסף חיים זוננפלד ובכל מחיר. כי הרי ציות לגדולי הדור אמור להיות ציות, פשוט כך מפני שאנו סומכים על האדם הגדול שבגדלותו הוא רואה יותר מאיתנו, כי הוא זך יותר ונטול נגיעות מאיתנו, ומשום שמנהיג הבריאה בשמים מנחה אותו את ההנחיה הנכונה לטובת הדור כולו.

אנשי הציונות באותו דור היו ימניים יותר, הם לא אהבו לציית בניגוד לשכל קצר הטווח שלהם. היה מוזר להם לסכם מראש עם הערבים את צורת החיים עימם, במקום לקבל את זה בכח בעוד שישים שנה, לכן הם פשוט רצחו את האיש ואת השליחות.

לנו, לא נותר אלא לשאול בחשש, אתם שם אנשי ציות והגשמה התשס"ח, אחרי כל האינתיפאדה האישית שאתם מנהלים בשבועות האחרונות כנגד שלוחי גדולי התורה במפלגת ש"ס, האם אתם מצפים לרצח הפוליטי הבא? על מה, מה קרה, סך הכל לקחו לכם את האג'נדה, אם באמת תבטיחו להשתמש בה, נחזיר לכם, מבטיחים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}