י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הצעת חוק: נשים לא יורשו להפיל מהשבוע ה־22

"העובר לא יכול לזעוק, הוא נמצא ברחם אמו ואין מי שיזעק במקומו", אומר יוזם החוק, ח"כ ניסים זאב. שר המשפטים: הממשלה מתנגדת בתוקף

האם הכנסת תאשר החוק?
האם הכנסת תאשר החוק?


חבר הכנסת ניסים זאב מש"ס יביא בשבוע הבא להצבעה בקריאה טרומית הצעת חוק האוסרת ביצוע הפלות לאחר השבוע ה־22 להיריון.

ח"כ זאב אומר כי הפלות מאוחרות הן רצח עוברים בזדון. "העובר לא יכול לזעוק, הוא נמצא ברחם אמו ואין מי שיזעק במקומו. לכן, הטענה שיש במניעת הפלה משום התערבות בחופש האישה ובזכויותיה לגבי גופה היא חסרת בסיס. מדובר בהענקת חיים לעובר שניתן להצילו מחוץ לרחם.

"הפסקת היריון של עובר שגילו מעל 22 שבועות מתבצעת באופן אכזרי, על ידי המתתו בתוך הרחם באמצעות זריקה. מוציאים אותו בחתיכות ולפעמים בשלמותו, עם ריסוק איברים ושאיבתם תוך גרימת סבל ועינויים לעובר.

"הגיע הזמן שהממשלה תעשה חשבון נפש, לא כל הצעה היא נגד, לא כל מה שעובדת סוציאלית מוכרת לכם צריך להפוך לעניינו של שר המשפטים שעומד ברומו של עולם. יש פה זעקה, קול דמי אחיך זועקים אליי מן האדמה".

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הגן על הצעת החוק במהלך נאום שנשא במליאת הכנסת, באומרו לח"כים כי לא מדובר בצעד דתי. "חברים, היום במדינות המפותחות בעולם, אם זה צרפת, סקנדינביה, ארצות־הברית, גרמניה, הביאו חוק מחמיר יותר אפילו משל ח"כ זאב. אף אחד מאיתנו לא חושד שהצרפתים קיצונים".

שר המשפטים, דניאל פרידמן, שהשיב על הצעת החוק, אמר שהממשלה מתנגדת להצעה "משום שאין בה נימוקים ראויים לשינוי העילות להפסקת היריון". לטענתו, שיטות משפט שונות, לרבות המשפט העברי, נוקטות בפתרונות שונים לגבי העילות להפסקת היריון.

ההצבעה על הצעת החוק תתקיים בשבוע הבא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}