י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

ועדת הכספים אישרה העברת חצי מיליארד ש"ח לש"ס

ההעברה אושרה כבר בשבוע שעבר, אך בשל התנגדויות נערכה הצבעה חוזרת, והעברת הכספים אושרה בשנית. הסכום מיועד למוסדות תורניים, ישיבות וכוללים. יו"ר וועדת הכספים משך את התנגדותו במסגרת הבנה פוליטית עם יו"ר ש"ס, אלי ישי

הישג לש"ס. הרב עובדיה יוסף
הישג לש"ס. הרב עובדיה יוסף

ועדת הכספים אישרה היום (ד) העברת 475 מיליון שקלים מתקציב המדינה למוסדות חרדיים ותורניים על פי ההסכם הקואליציוני עם ש"ס.

בעד ההעברה התקציבית הצביעו ארבעה ח"כים: יצחק וקנין ואמנון כהן (ש"ס), ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל) ואלחנן גלזר (גימלאים), ונגדה הצביעו שני ח"כים: חיים אורון (מרצ) וראובן ריבלין (ליכוד).

האישור המעשי להעברת הכספים ניתן כבר בשבוע שעבר, אבל מיד בתום ההצבעה ביקשו יו"ר וועדת הכספים, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) וח"כ חיים אורון לקיים הצבעה חוזרת.

חיים אורון, הביע כמתבקש את מורת רוחו על כך שהבקשה אושרה למרות "שהמספרים אינם מסתדרים". לדעתו מדובר ב'קניית מפלגות בכסף', "הכל מריחה אחת גדולה, נתוני האוצר לא מספקים תשובה מדוע דווקא נקבע הסכום הזה" אמר אורון

ההצבעה היום התאפשרה לאחר שמיסז'ניקוב הודיע כי הוא מושך את בקשתו להצבעה חוזרת, לאחר שיו"ר ש"ס, אלי ישי התחייב להגדיל את תקציב פרויקט החונכות העסקית במשרד התמ"ת שבראשותו ל-17 מיליון שקל. ההצבעה החוזרת התקיימה בכל זאת לבקשתו של חיים אורון, אולם גם בהצבעה זו, כבקודמתה, לא נמצא רוב נגד הבקשה, והיא אושרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}