י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

סכנה: פרצות בגדר הביטחון של ביתר עילית

כך עולה מתמונות שפורסמו בפורום 'בחדרי חרדים'. ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטיין: "אני צריך להתמודד עם הזנחה של שנים, ובעזרת השם אתמודד"

אחת הפרצות בגדר. צילום: בוהה
אחת הפרצות בגדר. צילום: בוהה

גדר הביטחון של ביתר עילית סובלת מפירצות וחורים, המהווים סכנה ביטחונית של ממש. כך עולה מתמונות שפורסמו היום (ב) בפורום 'בחדרי חרדים'.

ביתר עילית, השוכנת לצד כפרים ערביים עויינים, נשענת ביטחונית על הגדרות המקיפות אותה ועל הסיורים המתבצעים לאורך הגדרות על ידי אנשי הביטחון 24 שעות ביממה.

מאז הקמת העיר היא מהווה מוקד משיכה לכפריי הסביבה, במקרה הטוב למטרות גניבה, ובמקרה הגרוע יותר למטרות חבלניות. רק הגדר היא זו שמונעת בעדם את הגישה החופשית. פירצה בגדר, כמו זו שנראית בתמונות, קוראת לגנב ומהווה סכנה ממשית ומיידית.

כזכור, אך לפני כחודש נתפסה כנופיית מחבלים באחד מהיישובים הערביים בסביבה, ואלו הודו בחקירתם כי התכוונו לפגע בחיילים ואזרחים באיזור ביתר עילית, ואף הכינו תוכנית לפגיעה ברכב הביטחון של היישוב.

ראש העיר, מאיר רובינשטיין אומר לכתב 'בחדרי חרדים', בתגובה לפרסום: "מאז כניסתי לתפקידי ערכתי מספר דיונים בעניין עם צה"ל ומחלקת הביטחון בעירייה. העליתי את הנושא גם בפני אנשי משרד הביטחון ובשבוע שעבר ערכתי סיור לאורך הגדר עם עוזר שר הביטחון להתיישבות, מר איתן ברושי. בעייה זו לא התעוררה היום ואני צריך להתמודד עם הזנחה של שנים, ובעזרת השם אתמודד".

רובינשטיין הוסיף: "עד לפתרון הבעיה הוריתי למחלקת הביטחון להגביר את הסיורים והאמצעים הנוספים, שאין כאן המקום להאריך, לאורך הגדר".

אגב, מבדיקה שערכנו עולה, כי בחודש האחרון הצטרפו למעגל האבטחה בביתר עילית עשרה אברכים תושבי העיר, במסגרת המשמר האזרחי. חלקם מסיירים לאורך הגדרות, וחלקם יושבים במוקד העירוני ומפקחים על גדרות העיר באמצעים שונים.

קישורים:
לתמונות נוספות ודיון בנושא - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}