י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

חלוקת ירושלים החלה: הפלסטינים יפעילו מחלקות מה'אוריינט האוס'

כמו כן פועלים בעיר גופי ביטחון ומודיעין פלסטיניים. המשמעות: ניצני ריבונות פלסטינית בירושלים באישור ישראלי. בניין ה'אוריינט האוס' עדיין לא חזר לפעילות בשלב זה, אך לדברי גורם בכיר הדבר יקרה תוך שבועות

בניין האוריינט האוס
בניין האוריינט האוס

ראש הממשלה הפלסטינית, סאלם פייאד, דיווח לתקשורת כי אהוד אולמרט החליט לאפשר את חידוש פעילותן של מחלקות ב'אוריינט האוס' וכמה גופי ביטחון ומודיעין פלסטינים בירושלים.

ההחלטה עברה באופן שקט. כלי התקשורת לא יצאו מכליהם כדי לפרסמה. משמעות ההחלטה היא שמסירת חלקים מירושלים והחלת ריבונות פלסטינית בעיר מתחילה להתממש באופן מעשי בשטח.

הפלסטינים דיווחו אמנם כי פעילות המחלקות לא תתבצע מהבניין עצמו, אך גורם בכיר המעורה בנעשה בזירה ידע לספר לנו היום שמדובר במהלך ראשון בלבד בתחום, וכי בתוך שבועות עתידים הפלסטינים לקבל לידיהם את בניין ה'אוריינט האוס' חזרה.

הבניין שימש במשך שנים כנציגות שלטונית של הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים, והיווה מטרד לראשי הממשלה ומערכת הביטחון. שכנו בו משרדים של גופים פלסטיניים שונים, ובהם משרדי 'מושל מחוז ירושלים' מטעם הפלסטינים.

לפני כשבע שנים, זמן קצר לאחר היבחרו של אריאל שרון לראשות הממשלה, הוחלט על סגירת הבניין והפסקת הפעילות בו. כוחות משמר הגבול השתלטו על האוריינט האוס ופינו את משרדי הרש"פ מהמקום, על פי צו בחתימת השר לביטחון פנים עוזי לנדאו. מן הבניין הוסר הדגל הפלסטיני והונף עליו דגל ישראל.

חשוב לציין, כי ראש עיריית ירושלים דאז וראש הממשלה דהיום היה בין המתנגדים התקיפים לפעילות הפלסטינית בבניין, והיה מתומכים הנלהבים והבולטים בסגירתו.

דובר ש"ס רועי לחמנוביץ', אליו פנינו בשאלה כיצד ש"ס תשלים עם העניין, מנסה לצנן את הרוחות: "לא מדובר בבניין שלא קשור אליהם, מדובר במקום ממנו הם פעלו בעבר עם המחלקות האלו, וזה הבדל גדול".

לחמנוביץ' מוסיף כי "בכל מקרה, נבדוק את הידיעה ונפרסם את תגובתינו המלאה לנושא מאוחר יותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}