י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אושרה תוכנית מעלה המוגרבים

במסגרת התכנית החדשה אושר להרחיב את עזרת הנשים ברחבת הכותל המערבי ואף לבחון אפשרות של שימוש בחללי המבנים שמתחת לגשר שלא יוסרו, לטובת עזרת הנשים

מעלה המוגרבים. צילום: דב האזרחי
מעלה המוגרבים. צילום: דב האזרחי צילום: דב האזרחי


תוכנית מעלה המוגרבים הופקדה בימים האחרונים על ידי החברה לפיתוח הרובע היהודי והקרן למורשת הכותל המערבי, לאחר שהוועדה המקומית של עיריית ירושלים והוועדה המחוזית אישרו את התוכנית.

במסגרת זו אושר להרחיב את עזרת הנשים ברחבת הכותל המערבי ואף לבחון אפשרות של שימוש בחללי המבנים שמתחת לגשר שלא יוסרו, לטובת עזרת הנשים ובכך יתאפשר לתת להן הגנה מפני השמש והגשם.

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, הביע הערכה והוקרה לכל האישים שהיו שותפים לקידום התוכנית, אשר עשו עבודה מאומצת אשר תסיר את גשר העץ המצמצם בשליש את עזרת הנשים, מכער את רחבת הכותל המערבי, ואף מסכן את כוחות הביטחון העומדים עליו.

עם זאת מציין רב הכותל המערבי כי תוכנית זו עברה שינויים רבים ומבחינתו היה צריך להסיר את כל שרידי המבנים משכונת המוגרבים שאין להם כל משמעות, ולתלות את הגשר באוויר על מנת שעזרת הנשים תורחב יותר וייווצר קירוי גדול וראוי לנשים שיגן עליהן בגשם ובשמש.

עוד מדגיש רב הכותל המערבי, כי לנוכח התוכנית שאושרה, המותירה שרידים משכונת המוגרבים, "יש לעשות הכל על מנת שלא יתאפשר לטפס מעזרת הנשים למעלה המוגרבים ללא בקרה, ובכך לסכן את האזור כולו. ככל שיסירו יותר משרידי המבנים של שכונת המוגרבים, שאין להם כל משמעות היסטורית, כך ימנעו אפשרות לסכן את האזור. לצערי גורמים שאינם מבינים את התוכניות ומחפשים כותרות ומחלוקות מיותרות מייצרים נקודות מחלוקות מבלי להבין את הרגישות והסכנה במקום".

הקרן למורשת הכותל המערבי תעשה הכל לבצע את הגשר בשיתוף עם יו"ר ועדת תכנון ובניה וסגן ראש עיריית ירושלים הרב יהושע פולק בהקדם, ובהתאם להחלטת ועדת השרים בראשות ראש הממשלה על מנת להסיר את גשר העץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}