י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

ביתר עילית ניצלה מפיגועי טרור

היום הותר לפרסום: לפני כשלושה שבועות חשפו צה"ל והשב"כ חוליית טרור בכפר 'נחלין' הסמוך לביתר עלית. המחבלים הקימו מעבדה לייצור מטעני חבלה ונפץ

ביתר עילית
ביתר עילית

היום הותר לפרסום כי לפני כשלושה שבועות חשפו צה"ל והשב"כ חוליית טרור בכפר 'נחלין', הסמוך לביתר עילית. המחבלים הקימו מעבדה לייצור מטעני חבלה ונפץ, כאשר את הידע הדרוש הם רכשו באמצעות האינטרנט. בתוכניתם היה להניח את המטענים על פסי רכבת. בין השאר הודו המחבלים בכוונתם לפגוע בכוחות צה"ל ואנשי הביטחון באיזור היישוב ביתר עילית ולגנוב את נשקם.

כמו כן הודו המחבלים בחקירתם בשב"כ כי היה בכוונתם לבצע שורה של פיגועי תופת כנגד יעדים אזרחיים וצבאיים. מלבד הכוונה להניח מטען על פסי הרכבת מתל-אביב לירושלים, תיכננו חברי החוליה להפעיל מטענים לעבר כלי רכב ישראלים שנוסעים בכביש 60, ותיכננו לבצע פיגוע כנגד רכב הביטחון של היישוב ביתר עילית.

בנוסף תיכננו המחבלים לבצע פיגוע נגד ג'יפ צה"לי באיזור ביתר. הם התכוונו ליידות רימונים על יושבי הג'יפ ולחטוף כלי נשק מהחיילים. חברי החוליה למדו על הכנת מטענים באינטרנט, רכשו חומרים וניסו לגייס כספים.

מעבדת החבלה הוקמה בביתו של רזק מוחמד אחמד גיאדה, בן 28, תושב נחלין ושימשה חוליה של ארגון הג'יהאד האסלאמי, שכל חבריה נלכדו במסגרת המבצע ונעצרו, כולל רזק גיאדה עצמו. העצורים הנוספים הינם: עומר סמיר מוחמד חסן ,בן 24, תושב בתיר, עאצם אסמעאיל אבראהים מעמר, בן 24, גם הוא מבתיר ולואי מחמוד מוסא גיאדה ,בן 21, תושב נחלין.

החוליה נעצרה ב-17 לדצמבר במבצע משולב של צה"ל והשב"כ בעקבות מידע מודיעין מדוייק. מהמקום נאספו מטעני חבלה בשלבי הכנה שונים, בהם מטען בהפעלה חשמלית בתוך מטף במשקל 8 ק"ג, 25 ק"ג חנקת אשלגן המשמש לייצור חומרי נפץ, מערכת הפעלה סלולרית, ודיסקים אשר לטענת מעמר מכילים ניסויים שביצעה החוליה להכנת המטענים. כמו כן נמצאו כלי נשק וציוד רב הכולל משקפות, רימונים, מפות האיזור הכוללים סימונים ותכניות לפעולה. בתוכניות שנחשפו נמצא דגש על העיר ביתר עילית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}