י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

ב"ב: קנס כספי גבוה למשליכי ניירות פרסום בערב שבת

קנס כספי בגובה 4,300 שקל הוטל על-ידי עיריית בני-ברק על משליכי ניירות פרסום לפני כניסת השבת, ברחובות מרכזיים בעיר. בעל הרכב התחייב להימנע בעתיד מהשלכת הניירות

ניירות שהושלכו בבני ברק בערב שבת
ניירות שהושלכו בבני ברק בערב שבת

קנס כספי בגובה 4,300 ₪ הוטל ע"י עיריית בני-ברק על משליכי ניירות פרסום ביום שישי האחרון, לפני כניסת השבת, ברחובות מרכזיים בעיר.

דובר העירייה, אברהם טננבוים, אומר כי לפני כשנתיים החלה תופעה של השלכת ניירות פרסום ופאשקווילים לפני כניסת השבת, מתוך כוונה שהעוברים ושבים ירימו את הניירות ויקראו בהם בדרכם לתפילה בבתי-הכנסת.

העירייה, בהנחיית ראש העיר, פרסמה התראה למשליכי הניירות וגם נקטה בצעדים נגדם כמו מתן קנסות והגשת תביעות משפטיות.

ואכן, במשך תקופה ממושכת פסקה התופעה. בחודשים האחרונים החלה התופעה להתחדש, ובעירייה ראו זאת זאת בחומרה, שכן מלבד הפגיעה בחזות העיר בשבת המלכה, תופעה זו גם גורמת שכל המאמצים לנקות את העיר לקראת שבת יורדים לטמיון.

ביום שישי האחרון, בשעה 3 בצהריים, טילפנו תושבים למר נתנאל נחום, מנהל אגף התברואה ולמר אשר ג'רבי, עוזר מנהל האגף, ודיווחו שרכב חולף ברחובות וממנו מושלכים ניירות לכל עבר. עם קבלת ההודעה הוזעקו כל פקחי התברואה, והוחל במרדף לאיתור משליכי הניירות.

כעבור זמן קצר זיהה מר יעקב טל, האחראי על פקחי התברואה, את הרכב ברחוב רבי עקיבא 89. נהג הרכב לא נענה לדרישת הפקחים לעצור, ורק לאחר שנעצר בסמוך לרמזור ברחוב ירושלים צולמו הרכב ותכולתו. הוברר שניירות פוזרו ברחובות מרכזיים כרבי עקיבא, עזרא, ירושלים, הרב ש"ך ועוד.

כתב 'בחדרי חרדים' מדווח, כי ביום ראשון בבוקר אותר שמו של בעל הרכב, והוברר כי משליכי הניירות עשו זאת בעבור עמותה בצפון הארץ. לבעל הרכב נמסר כי תוגש נגדו תביעה משפטית והוא יתבע פרטנית על השלכת הניירות. לאחר שהתחייב להימנע מכך בעתיד, ולאחר חוו"ד משפטית, הוא נדרש לשלם סכום של 4300 ש"ח, אותו פרע בו ביום.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}