י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מתנדב "איחוד הצלה" ומעסיקו חתמו על הסכם שותפות בזכות הצלת חיים

לפי ההסכם, העובד יוכל לצאת ולהציל חיים על חשבון שעות העבודה, ובתמורה המעסיק לא יפגע בשכרו ויהיה לו חלק בזכויות של הצלת חיים - אותם יציל העובד

יוסי הקר  מעניק שי צ'קלקה לדוד תורגמן
יוסי הקר מעניק שי צ'קלקה לדוד תורגמן

את החנות לממכר בשר "הקר" בשכונת נווה יעקב בירושלים כולם מכירים, גם תושבי ירושלים משכונותיה הדרומיות והצפוניות מזמינים את הבשר המשובח מהחנות הידועה והמוכרת, הלקוחות יודעים אמנם כי בעל החנות, יוסי הקר, בן למשפחת הקר הידועה המוכרת שנים רבות בעסקי הבשר בירושלים, הוא איש עסקים ממולח, רק מה שהלקוחות לא ידעו הוא, כי יוסי לא חותם רק על עסקאות בתחום הבשר, אלא חתם לאחרונה על הסכם שונה ומיוחד. הסכם שותפות בהצלת חיים, עם העובד שלו בחנות, דוד תורג'מן.

דוד תורג'מן, חסיד ברסלב, עובד ב"בשר הקר" בסניף בנווה יעקב כשנתיים. דוד מפעיל את החנות ומבצע שליחויות של הזמנות ללקוחות הרבים של החנות. דוד, חובש מגיש עזרה ראשונה מוסמך במד"א ומתנדב בארגון "איחוד הצלה", זכה עד היום להציל חיי אדם רבים ומתנדב מוכר בירושלים. "הבעיה שלנו צצה כאשר הבחנתי כי למרבה הצער קריאות החירום בעיר הם רבות, וברגע שאני בחנות או בעת העברת המשלוח ללקוח ואני מקבל קריאה בסמוך אלי אני נמצא בדילמה קשה, מצד אחד אם לא אגש להציל חיים, אני ממש מסכן חיי אדם וכתוב "לא תעמוד על דם רעיך", אך אם כן אגש למקרה ואתעכב במתן טיפול רפואי לחולה, אני גוזל את כספי המעסיק שלי שמשלם לי על שעות העבודה". מספר דוד תורג'מן. כך, לאחר שאירעו מקרי חירום רבים בשעות העבודה, החליט דוד לגשת למעסיקו, יוסי הקר, שהיה מוכר וידוע לו כאדם אחראי ומסור שיידע לומר את דעתו, ובהתאם להחלטתם המשותפת יפעל.

"אני מכיר את מתנדבי "הצלה" שנים רבות ומעשיהם הם פשוט בלתי נתפסים על הדעת" מספר יוסי הקר, בעל החנות, "כשקיבלתי את דוד לעבודה, ידעתי שהוא מתנדב וייצא גם על חשבון שעות העבודה להציל חיים, אך זה לא הפריע לי כי אני מכיר בערך של הצלת חיי אדם ובזכות של כל המציל נפש מישראל, אך כשהגיע אלי דוד והסביר לי את הדילמה שלו, הבנתי כי בעקבות הדילמה קיימת אפשרות שהוא ייצא פחות לקריאות חירום כי יחשוש שיפגע בכספי או באמון בינינו, או שחלילה הוא יזדרז מדי במתן טיפול הרפואי בכדי להגיע בחזרה לחנות, והגעתי למסקנה שרק אם נעשה הסכם בינינו, שמצד אחד יחייב אותו, ומצד שני ידרבן אותו להמשיך ולהציל חיים, ובנוסף, אני לא אצא מופסד מהעסק, אלא עם רווח פי כמה ממה שניתן לעשות בכל שנות עבודתי בחנות, והיה זה שכרנו". מספר הקר.

כך, בהסכם משותף הסכימו השניים כי תורג'מן יוכל להמשיך ולצאת ולהציל חיים גם על חשבון שעות העבודה, כאשר בתמורה, ליוסי המעביד יהיה חלק מהזכות של הצלת חיים שיגרמו בזכותו של דוד.

"כולנו מרוצים מההסכם, אני יכול להציל חיים ללא פחד שאני גוזל את המעסיק", אומר תורג'מן.

אבל כפי הנראה, יוסי המעסיק, מאושר ממנו. "יצא מההסכם שאני גם מעסיק עובד מסור ונאמן, וגם מהיום אזכה בזכות של הצלת חיים, למרות שבפועל אינני יודע כיצד לבצע את פעולות ההחייאה וההצלה", אומר יוסי.

ב"איחוד הצלה" שמעו עד כה על בעלי עסקים שמתקשים לאפשר לעובדיהם לצאת לקריאות על חשבון שעות העבודה ועל בעלי עסקים שנותנים לעובדיהם לצאת, אך מתנים זאת בשכרם ובחשבון שעות העבודה, אך "מקרה שכזה בו המעסיק והעובד מצאו את הנוסחה המיוחדת הזאת על מנת שמצד אחד החובש יוכל להמשיך לעשות את מלאכת ההצלה גם על חשבון שעות העבודה, ומצד שני המעביד לא נפגע מכך ולהפך, הוא מאושר, מבורך, אנו קוראים למעסיקים נוספים ללכת בעקבותיהם בדרך אל הזכות המשותפת בהצלת נפשות", אומר ירח טוקר דובר הארגון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}