י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

חצי שעה לפני שבת: קו 400 עולה באש בכניסה לירושלים

האוטובוס עצר בנתיב האמצעי ונוסעיו החלו לברוח מחשש להתפוצצות האוטובוס. חובש 'הצלה ישראל' ועוברים ושבים כיבו את האש עם מטפים. אחד הנוסעים שבר בידיו את החלון האחורי ופונה לבית החולים

 זירת האירוע. צילום: הצלה ישראל
זירת האירוע. צילום: הצלה ישראל

חצי שעה לפני כניסת שבת הבחין חובש "הצלה ישראל" שעמד בכניסה לירושלים, באוטובוס קו 400 שעשן מיתמר מחלקו האחורי. האוטובוס עצר בנתיב האמצעי של הכביש ונוסעיו החלו לברוח, כשאחד מהם שובר בכפות ידיו את החלון האחורי.

החובש, שתוך כדי התקדמות, דיווח ברשת המירס על ההתרחשות, הזעיק כוחות נוספים, מחשש לאסון.
"אני רגיל לראות אוטובוסים עם תקלות טכניות, שבעקבות כך עולה מהם עשן. אבל הפעם הבנתי מיד שמדובר במקרה שונה. העשן הלך והיתמר, ולכן החלטתי להזעיק כוחות נוספים. החלה התרוצצות של עוברים ושבים מכל כיווני הצומת. הלחץ וההיסטריה בתוך האוטובוס, שהיה מלא עד אפס מקום, כולל נוסעים שנסעו בעמידה, הלך וגדל מרגע לרגע".

החובש, בסיוע עוברים ושבים, פרץ את הדלת האחורית של האוטובוס, והנוסעים נמלטו מהאוטובוס. "הנוסעים החלו לרדת במהירות, כשהם סוחבים בידיהם ילדים ותינוקות. כולם רצו לכל כיוון, העיקר להיות רחוקים, מחשש להתפוצצות האוטובוס".

החובש ועוברים ושבים כיבו את האש באמצעות מטפים. כוננים נוספים, שהגיעו בתוך דקות אחדות, הרחיקו את הנוסעים ואת העוברים ושבים. כוננים, אחרים, לאחר שוידאו שלא נותר איש באוטובוס, פתחו את תאי המטען ורוקנו אותם ממזוודות, עגלות ושאר חפצי הנוסעים.

כונן "הצלה ישראל", צבי סטפנסקי, פנה לחבוש את ידי האברך שניפץ את החלון האחורי, אשר שתתו דם. האברך, תושב בית וגן, שעדיין נזקק לטיפול רפואי, פונה לבית החולים 'שערי צדק', משם צעד בשבת, לאחר הטיפול, לביתו.

כונני "הצלה ישראל" מציינים שבהחלט מדובר בנס והאירוע יכל להיגמר אחרת, אילו הנוסעים היו נלכדים באוטובוס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}