י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

חב"דניקים ונטורי קרתא הפגינו באנאפוליס

בתוך האולם נשאו המנהיגים את נאומי החלומות. בחוץ, כמה עשרות מטרים משם, הפגינו קומץ חסידי חב"ד (נגד מסירת שטחים) וקבוצה מנטורי קרתא (נגד המדינה הציונית)

"ישראל לא למכירה". מפגין באנאפוליס. צילום: שטורעם.נט
"ישראל לא למכירה". מפגין באנאפוליס. צילום: שטורעם.נט

בשעה שמנהיגי ארה"ב, ישראל, הרשות הפלשתינית ומדינות ערב, התכנסו בוועידת הפסגה באנאפוליס שבמרילנד, הפכינו מאות אנשים עשרות מטרים ממקום ההתכנסות. בין קבוצות המפגינים היו קומץ חסידי חב"ד וקבוצה מנטורי קרתא.

חלק מהמפגינים נשאו שלטים בגנות הוועידה והזהירו מכוונותיה המסוכנות.

כתב 'שטורעם.נט' דיווח, כי במקביל להפגנות התקיים אירוע תפילה המוני שארגן שליח חב"ד בעיר, הרב נחום לייט. שלוחי חב"ד המקומיים לא נטלו חלק באופן רשמי בפעולות המחאה, בעקבות הוראתו של השליח הראשי במדינת מרילנד, הרב שמואל קפלן.

מאות כלי תקשורת, מכל רחבי העולם, סיקרו והעבירו בשידור ישיר את הוועידה והתייחסו בהרחבה גם לפעולות המחאה. רשת הטלוויזיה CNN, קיימה ראיון עם הרב יעקב קונספולסקי שאמר: "אני בא לפה כיהודי שאכפת לו מהארץ. הרבי זעק נגד מסירת שטחים וכולנו, חסידי חב"ד, מתגייסים למחאה". הרב קונספולסקי חילק לעיתונאים חומר בנושא באנגלית.

הרב נח ברנשטיין, חסיד חב"ד וחבר ארגון הרבנים בארצות הברית המייצג יותר מ-1,200 רבנים, התראיין לסוכנות הידיעות רויטרס.

הרב ברנשטיין אמר לכתבים: "לאולמרט אין מנדט למכור את ארץ ישראל למחבלים. ישראל שייכת ליהודים". הוא הזכיר את דברי השו"ע בסימן שכ"ט והוסיף: "דברי ההלכה חלים בכל מקום בעולם, לא רק בישראל".

במקביל להפגנה של חסידי חב"ד, נערכה הפגנה של אנשי נטורי קרתא, המתנגדים לקיומה של המדינה. הם ניצלו את הבמה התקשורתית העולמית הנוכחת במקום באופן אינטנסיבי, כדי להפיץ את רעיונותיהם נגד המדינה הציונית.

קישורים:
גלריית תמונות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}