י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מאסר לערבים ממזרח י-ם שתיכננו לחטוף חרדי ולהרגו

מאסר של שבע וחמש שנים על בני דודים, שתיכננו לבצע את הרצח בהוראת סוכן מעזה. המשימה: לחטוף, להרוג ולהשליך את גופתו של החרדי. את מסמכי הזיהוי היו אמורים להעביר לגורמים בחברון, כדי שיהוו קלף מיקוח

יעד לחטיפה. חרדי בירושלים
יעד לחטיפה. חרדי בירושלים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ב) עונשי מאסר של שבע וחמש שנים, וכן שנת מאסר נוספת על תנאי, על בני הדודים איימן והייתם סלהב, תושבי מזרח ירושלים, וזאת בגין ניסיון לחטוף חרדי. השניים הורשעו בניסיון לסיוע לאויב במלחמה. על איימן הורשע גם במגע עם סוכן חוץ. כך מדווח עיתון 'הארץ'.

על פי גזר הדין, פנה לאיימן בפברואר 2007 תושב עזה בשם ריאד חוסיין והציע לו לחטוף ולהרוג חרדי תמורת תשלום. ריאד הורה לו להשליך את גופתו של החרדי ולהעביר את מסמכי הזיהוי שלו לגורמים בחברון, כדי שיהוו קלף מיקוח בדרישה לשחרור אסירים פלשתינאים. איימן נענה ושיתף את הייתם בתוכנית.

מגזר הדין עולה כי בליל ה-28 בפברואר השנה יצאו איימן והייתם ברכב לנסיעה בירושלים, במטרה לבצע את החטיפה. הם ניסו, ללא הצלחה, לרכוש לשם כך גז מדמיע בבתי מרקחת, שכבר נסגרו. השניים הצטיידו גם במברג גדול ובמפתח צינורות, על מנת להכות בקורבן ולגרום למותו. הם נסעו במכונית בכמה שכונות בירושלים, אך לא איתרו חרדי בודד.

איימן דיווח לחוסיין שלא עלה בידם לבצע את התוכנית, וביקש ממנו אקדח עם משתיק קול לביצוע המשימה, אך הדבר לא התבצע לבסוף.

הנאשמים טענו כי עשו את המיוחס מסיבות כלכליות ולא אידיאולוגיות. בית המשפט קבע כי אין להם רקע אידיאולוגי והתחשב בנסיבותיהם האישיות בקביעת העונש.

קישורים:
מקור הידיעה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}