י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

סגן שרת החוץ מגלי והבה: להדיח את רב העיר צפת

השר יצחק כהן מש"ס: אבדוק את האפשרות הזו. הרב אליהו: "אם הם מרשים לעצמם להצביע בל"ד, לשרוף בתים של יהודים בפקיעין ושובים שוטרת יהודיה בלי לחשוש לחייהם - אנחנו אלה שצריכים לעשות חשיבה מחודשת"

יודח? הרב שמואל אליהו
יודח? הרב שמואל אליהו

סגן שרת החוץ, מגלי והבה, קורא להדיח את רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, בעקבות ההתבטאויות של הרב נגד העדה הדרוזית בעלון תנועת קוממיות, המופץ היום בבתי הכנסת באיזור הגליל.

והבה פנה אתמול לראש עיריית צפת, ישי מיימון, ודרש ממנו להתנער מדבריו של הרב אליהו.

במקביל פנה סגן השר לממונה על שירותי הדת, השר יצחק כהן, וביקש לבדוק אפשרות להדחתו של הרב מתפקידו.

השר יצחק כהן מש"ס לא עשה את המתבקש ממנו - לומר לסגן השר שלרב בישראל יש את הזכות לכתוב את דעתו - אלא התחייב לבדוק את הנושא.

במאמר המתפרסם בעלון קורא רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, לשקול מחדש את הברית עם העדה הדרוזית בישראל, לאור האירועים האחרונים.

"אם הדרוזים מרשים לעצמם להצביע בל"ד בהמוניהם, אם הדרוזים מרשים לעצמם לשרוף בתים של יהודים בפקיעין, אם הדרוזים שובים שוטרת יהודיה בלי לחשוש לחייהם - אנחנו אלה שצריכים לעשות חשיבה מחודשת", כותב הרב במאמר.

במאמר מציין הרב, כי בעבר פגעו הדרוזים ביהודי צפת לאחר רעידת האדמה הגדולה ועלו לבזוז את בתי התושבים ולחלל ספרי קודש. רק לאחר מלחמת העצמאות, הם הפכו לאוהבי ישראל והחלו לשרת בצה"ל. לדבריו: "הדרוזים תמיד הולכים עם החזק".

קישורים:
רבה הראשי של צפת: לשקול מחדש את הברית עם הדרוזים
מקור הידיעה: קרית שמונה און ליין
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}