י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אלי ישי מציע: לדבר באנאפוליס רק על כלכלה

יו"ר ש"ס חש שכיסאו מתנדנד. כניעה של ישראל לערבים לקראת 'ועידת אנאפוליס' תאלץ את מפלגתו לפרוש מהממשלה. אז מה עושים? לישי יש פיתרון מבריק: לדבר על כסף, לא על ויתורים מדיניים

אלי ישי.  חשש כבד מהתוצאות בשטח
אלי ישי. חשש כבד מהתוצאות בשטח

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, מרגיש שכיסאו מתנדנד. הוא יודע היטב כי הסכמה של ישראל לדרישות שמציגים הפלסטינים לקראת 'ועידת אנאפוליס', יאלצו את מפלגתו לפרוש מהממשלה. כיוון שכך, הוא יצא הערב בקריאה להוריד מסדר יומה של 'ועידת אנאפוליס' את הסוגיות המדיניות ולהתמקד רק בתחום הכלכלי. "אם נגזר עלינו לצאת לוועידת אנאפוליס, ראוי להסב אותה לוועידה כלכלית", מציע ישי.

ישי אמר את הדברים בתגובה לדברי אבו עלא, ראש צוות המו"מ הפלסטיני, לפיהם על ישראל והפלסטינים להגיע להסכם מפורט על סוגיות הליבה - זכות השיבה של הפליטים, ירושלים והגבולות - עוד לפני כינוס הוועידה הבינלאומית באנאפוליס שתתקיים בנובמבר.

לדברי ישי, הפלסטינים מדגישים שאם המו"מ לא יצליח קיים חשש כבד מהתוצאות בשטח. "כך אמרו לי גם הנשיא מובארק חוסני מובארק, והשר לענייני מודיעין, עומר סולימאן".

הדרך היחידה להפוך את הפלסטינים לפרטנר היא, לדעת ישי, לפעול לשיפור חייהם במישור הכלכלי באמצעות ארצות-הברית, אירופה והסעודים, ובמקביל לפעול לחינוך לשלום אצלם. "רק אז תהיה אפשרות להגיע למשא ומתן לשלום. שיקום זה, באמצעות בניית מפעלים שם, שיפור התעסוקה יוביל לאפשרות לדון איתם בעתיד בנושאים המדיניים. במקביל צריך למנוע את המשך ההסתה בבתי הספר הפלסטינים, כדי שהדור הבא לפחות יחונך לשלום. אם שני התנאים האלה יבשילו, אז יהיה אפשר בתוך שנים מספר להיכנס למשא ומתן מדיני".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}