י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אלי ישי הביא מכתב

מסר לנשיא המצרי מכתב ובו בקשה מהגר"ע יוסף לפעול לשחרורם של החיילים המוחזקים בידי ארגוני המחבלים. ה'הישג' של הביקור: חתימה על הסכם לפיו יופחת אחוז הרווח הישראלי שבהסכמי הסחר בין ישראל למצרים וארה"ב

קוניליימל בקהיר. מובארק וישי (צילום: AFP)
קוניליימל בקהיר. מובארק וישי (צילום: AFP)

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, העביר אתמול (ג) לנשיא מצרים חוסני מובארק מכתב מהגר"ע יוסף בבקשה מיוחדת לפעול לשחרורם של החיילים המוחזקים בידי ארגוני המחבלים השונים.

"ברור לי שמעמדך יביא לתוצאות המיוחלות", כתב הגר"ע לנשיא, הידוע כשונא ישראל מובהק. "מול מעמדך וניסיונך לא יוכלו אותם ארגונים שמחזיקים בישראלים - גלעד שליט, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, וכן נעדרים אחרים, להשיבך ריקם". עוד כתב הגר"ע יוסף כי "כמנהיג רוחני ודתי שדואג את דאגתו של כל אדם במצוקה, אני מרגיש שחובתי היהודית והמוסרית לפנות אליך בעניין זה. מכאן גם בטוחני שתענה לבקשה ותעשה כל שלאל ידך כדי לסייע".

ישי נפגש במהלך ביקורו בקהיר עם מובארק ועם ראש המודיעין הכללי.

במסגרת ביקורו, חתם ישי גם על הסכם עם עמיתו המצרי, לפיו יופחת אחוז הרווח הישראלי שבהסכמי הסחר בין ישראל למצרים וארה"ב מ-11.7% ל-10.5%. במקביל חתמו השניים על פניה משותפת לממשל האמריקני להוסיף להסכם הסחר החופשי, עוד שמונה אזורי תעשייה בדרום מצרים.

בתום ביקורו המיותר בקהיר, התקשר השר ישי מקהיר לנועם שליט, קרנית גולדווסר וצבי רגב ועידכן אותם אודות האיגרת וכן בפרטי פגישתו עם הנשיא שעסקה בחיילים החטופים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}