י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

גפני על ש"ס: "חברים הם לאיש משחית"

תקף התקציב לשנת 2008, לפיו יתוקצבו הישיבות ב-152 מיליון שקלים בלבד. "הממשלה החליטה לחסל באמצעות התקציב את עולם הישיבות. סיעת ש"ס שמתיימרת להיות מפלגה חרדית היא שותפה מלאה למגמת החיסול"

גפני. אפילו בממשלת שינוי הוקצבו לעולם התורה סכומים גבוהים בהרבה
גפני. אפילו בממשלת שינוי הוקצבו לעולם התורה סכומים גבוהים בהרבה

ח"כ משה גפני תקף את הצעת התקציב לשנת 2008 שהונחה על שולחן הכנסת, לפיה יתוקצבו הישיבות החרדיות ב-152 מיליון שקלים בלבד. לדבריו, "ממשלת ישראל החליטה לחסל באמצעות התקציב את עולם הישיבות".

מדובר בקיצוץ של 499 מיליון שקלים בהשוואה לתקציב הנוכחי שעומד על 651 מיליון. לפי גפני, הסעיף היחיד בתקציב שכמעט וחוסל לחלוטין הינו תקציב הישיבות לגלאיו ולסוגיו השונים.

"מתוך תקציב של 651 מיליון שקל שקיים היום, תקציב שלפני מספר שנים - בשנת 2002 - עמד על 1.032 מיליארד שקל מופיע היום בספר התקציב שהונח לשנת 2008 סך של 152 מיליון שקל.

בהמשך תקף גפני את ש"ס: "סיעת ש"ס שמתיימרת להיות מפלגה חרדית היא שותפה מלאה למגמת החיסול של עולם התורה, ולא רועדת ידם של חבריה בשעה שהם מצביעים פעם אחר פעם עם קואליציה הרסנית זו שמגמתה חיסול תקציבי של העולם התורני במדינת ישראל. אפילו בממשלת שינוי הוקצבו לעולם התורה סכומים גבוהים בהרבה מאשר בהצעת התקציב הנוכחית.

"הציבור היהודי בארץ ובעולם לא יסלח לממשלה ולקואליציה שגורמת לפגיעה הקשה ביותר בלומדי התורה שכמותה זכורים מתקופות אפילות בהיסטוריה היהודית, אך בעיקר למפלגת ש"ס שעליהם נאמר חברים הם לאיש משחית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}