י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

כך נפרדים מרב

חיל המודיעין נפרד מהרב הראשי של החיל, סא"ל הרב שלמה יעקובוביץ. מפקדי החיל וביניהם ראש אגף המודיעין לשעבר האלוף במיל' זאבי פרקש הגיעו להיזכר ולשבח

סא"ל הרב שלמה יעקובוביץ צילום: באדיבות דו"צ
סא"ל הרב שלמה יעקובוביץ צילום: באדיבות דו"צ

הרב שלמה יעקובוביץ סיים אמש 27 שנות שירות בצה"ל, מתוכם כשני עשורים בחיל המודיעין. הרב החל את תפקידו כהסדרניק בתפקיד 'מפקד טנק' ולחם במלחמת יוה"כ, מלחמה במהלכה ניצל בניסי ניסים.

לאחר שיחרורו משירותו במסגרת 'ההסדר' עבר לעסוק בהוראה, אך רק לזמן קצר. שכן, לאחר כמה חודשים הוא שב לשירות במסגרת הרבנות הצבאית. הרב עבר קורס רבנים צבאים ושובץ כרב מחנה נתן שבדרום.

רב הפיקוד דאז סא"ל במיל' הרב אהרן לפידות ספר בטקס הפרידה על נחישותו של הרב בכל ענייני דקדושה, תוך שהוא מדגיש את חוסר היכולת של הרב יעקובוביץ להתפשר בנושאים הילכתיים וכשרות.

ממחנה נתן עבר לשרת בפיקוד צפון עם פריצתה של מלחמת לבנון הראשונה, תחת פיקודו של אל"מ במיל' הרב ישראל מאיר זינגרביץ. הרב זינגרביץ שיבח את הרב על אומץ ליבו, כאשר בעת המלחמה התרוצץ בין הערים והכפרים בלבנון, כדי לדאוג ללוחמים הדתיים ולכל צרכיהם.

לאחר סיום שירותו בפיקוד צפון, עבר לשרת ביחידה הגדולה והמשמעותית ביותר בחיל המודעין, ביחידה זו שירת הרב 16 שנים.

מפקד היחידה סיפר לנוכחים על אופי היחידה שהיא לדעתו 'מעוז החילוניות' בצה"ל ובמדינה. ככזו, הרי שעצם הגעתו של רב לשרת ביחידה, נראה כמשימה בלתי אפשרית. ואכן, הגעתו של הרב יעקובוביץ עוררה הסתייגויות וניכור אך למרות זאת, הוסיף וסיפר תא"ל י, הצלחתו של הרב יעקובוביץ הייתה ללא סייגים. כל זאת בשל אמונתו ונחישותו, ובעיקר בשל ליבו החם וחכמתו הרבה.

הרב הצליח לגשר ולהגיע לכל פינה ופינה ולכל לב ולב מליבות החיילים והמפקדים ביחידת העילית. הרב הצליח לרתום את החיילים והמפקדים כאחד לכל הפעילויות ומסגרות הקודש אותם בנה והטווה במשך 16 שנות שירותו ביחידה. "בכל מקום ובסיס אליו היה אמור הרב להגיע, חיכו לו החיילים והמפקדים החילונים", סיפר המפקד.

מפקד היחידה הביא ממדרש תנחומא: 'שלושה שמות לו לאדם, הראשון שנתנו לו הוריו בלידתו, השני שנתנו לו חביריו במהלך השנים והשלישי שנותן האדם לעצמו במעשיו, וזהו שמו הטוב'.
ואת השם שנתן הרב לעצמו, דרש המפקד, זהו השם הטוב ביותר שיכול האדם לחפוץ בו ולקנותו ביושר ובזכות.

האלוף זאבי תקף את הרבצ"ר הנוכחי תא"ל הרב אבי רונסקי באומרו כי ראוי היה שישתתף כאן בטקס הפרידה. אולי מכאן הוא היה למד על ערכם של רבנים מסוג זה. ראוי אף שהרמטכ"ל היה נוכח ואף שר הביטחון. כי רבנים שכאלה יש להם השפעה ויכולות כה גבוהים ומשמעותיים להצלחת הצבא במשימותיו, אילו רק היו יודעים...

לקראת סיום הערב סיכם הרב במילות ברכה ובענווה אופיינית רק הזכיר את בנו יאיר ז"ל שנהרג לפני כארבע שנים בתאונת דרכים, וכי מאז נטל על עצמו לזכרו ולעילוי נשמתו עוד תפקיד שלא במסגרת תפקידו כרב חיל המודיעין. הוא עסק בתחום 'השבת' ובמציאת פתרונות הילכתיים לבעיות ותפקוד חיילים דתיים בשבתות, במסגרות השונות והמורכבות.

הרב שלמה יעקובוביץ הינו רב חרדי, בניו הנם 'בני תורה' אמיתיים. אחד מהם שירת שירות מלא בצה"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}