י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

האלופים מאופקים: משפחת שחמט

מיכאל אנטילוב הוא אלוף ישראל בשחמט עד גיל 14. אחיו הקטן דניאל משתתף בתחרות כבר בגיל 6. ואחותם הגדולה בלה היא אלופת ישראל הצעירה ביותר אי פעם

מיכאל ודניאל אנטילוב. צילום:  מעריב
מיכאל ודניאל אנטילוב. צילום: מעריב

זכייתו של מיכאל אנטילוב באליפות ישראל לשחמט עד גיל 14 לא הפתיעה אף אחד: מיכאל מגיע ממשפחה בה השחמט הוא חלק מחיי היום יום עבור האב, מאמן השחמט בוריס אנטילוב, וארבעת ילדיו השחמטאים המחוננים. את סיפורם מביא עיתון 'מעריב'.

בלה ‭,(18)‬ האחות הגדולה לבית משפחת אנטילוב, היא האלופה הטרייה של ישראל בשחמט לנשים, והצעירה ביותר אי פעם לזכות בתואר הנכסף. היא גם המנצחת הקבועה בתחרויות הביתיות, כאשר היא גוברת על תמר ‭,(15)‬ מיכאל ‭(11)‬ ודניאל ‭(6)‬ במסגרת האימונים היומיים.

באליפות עד גיל 14 שנערכה ברחובות, קטף מיכאל את המקום הראשון, לאחר שניצח בארבעה משחקים, סיים שניים בתיקו וללא שום הפסד. גם אחיו הקטן, דניאל, לקח חלק בתחרות על אף גילו הצעיר.

"יש לנו מסורת שאחרי זכיה של אחד הילדים בתחרות שחמט, אני נותן להם הרצאה ואחרי זה אוכלים ארוחה חגיגית בבית‭,"‬ מספר האב הגאה, בוריס אטנילוב.

אנטילוב מפרנס במשך שנים את אשתו ואת ארבעת ילדיו מעבודה צנועה בחברת שמירה. ילדיו, אלופי שחמט מחוננים, אינם זוכים לתמיכה הראויה ולאימוץ נאות של ספונסרים.

בוריס הוא מאמן שחמט אשר דואג לכך שילדיו יתאמנו בשחמט לפחות שעתיים ביום. "אני לא מוכן שהחינוך של ילדיי ייפגע בגלל המצב הכלכלי שלנו‭,"‬ הוא מספר, ודואג שהשחמטאים הצעירים יזכו גם לחינוך מסורתי ראוי".

ארבעת הילדים הם אלופי שחמט בגילאים שלהם, והם יודעים כי על אימון השחמט היומי אסור לוותר. לכן, גם אם אנטילוב לא מסוגל ללוות את ילדיו בשעתיים האלו, הוא יזעיק מאמן מחליף. בוריס אטנילוב מקפיד לחנך את ילדיו על אהבת השחמט וחתירה להישגיות, חולם להפוך את ילדיו לשחמטאים בינלאומיים ואומר בפה מלא: "אני חולם על כך שאחד מהילדים שלי יהיה אלוף העולם‭."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}