י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

לראשונה: עיריית י-ם מגישה כתבי אישום נגד מסעדות שהגישו חמץ

מדובר בפעם הראשונה בה דו"חות שהגישה העירייה מבשילים לכדי כתבי אישום. התובע העירוני הראשי: ראוי להטיל על בעלי המסעדות קנס בסדר גודל של אלפי שקלים

מאפייה בירושלים. צילום אילוסטרציה: מנח זרקא
מאפייה בירושלים. צילום אילוסטרציה: מנח זרקא

עיריית ירושלים הגישה באחרונה שבעה כתבי אישום נגד עסקים שהציגו בפומבי מוצרי חמץ במהלך חג הפסח האחרון. כך מדווח עיתון 'הארץ'.

מבדיקה שערך חבר מועצת העיר, סער נתנאל מסיעת מר"צ, מדובר בפעם הראשונה בה דו"חות שהגישה העירייה מבשילים לכדי כתבי אישום. את הדו"חות הנפיקו שני "פקחי חמץ", שפעלו בעיר בחג הפסח האחרון מטעם העירייה. הדוחו"ת נרשמו לבעלי חנויות ומסעדות שמכרו חמץ במרכז העיר ובשכונות היהודיות בעיר. בין היתר, ניתנו דו"חות לבעלי המסעדות "רסטו בר", "פיצה צ'ילי", "איוו מיט בורגר", "טרמינל 21" ו"ספיר סופר דניה".

העונש המרבי על העבירה עומד על כ-13 אלף שקלים. עו"ד דני ליבמן, התובע העירוני הראשי, שחשף את הנתונים במכתב ששיגר לנתנאל, כתב גם כי לדעתו, ראוי להטיל על בעלי המסעדות קנס בסדר גודל של אלפי שקלים.

"מדובר בחוק שלא עומד בתנאי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", אמר נתנאל ל'הארץ'. "יש כאן כפייה קשה על ציבור רחב באופן לא דמוקרטי, המונע ממנו לחיות את חייו ולממש את זכויותיו. העירייה רוצה למגר את תופעת החמץ מעיר הקודש, אבל בדרך הזאת ימגרו גם את הציבור החילוני מהעיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'הארץ': "עיריית ירושלים אוכפת מדי שנה את חוקי מדינת ישראל בנושאים השונים וביניהם גם את חוק החמץ, האוסר על הצגה בפומבי של החמץ. בשנה שעברה נאסר על העירייה להגיש את התביעות לאחר שהתברר כי ההסמכה של שר הפנים לפקחים הגיעה באיחור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}